وانتوس

ساخت وبلاگ

کتاب رکوردهای جهانی گینس (GUINNESS) مجموعه کاملی از رکوردهای مختلف در تمامی زمینه ها است که هیچ وقت کامل نمی شود.

توریسم آنلاین: کتاب رکوردهای جهانی گینس (GUINNESS) مجموعه کاملی از رکوردهای مختلف در تمامی زمینه ها است که هیچ وقت کامل نمی شود.

رکورد گینس با طبخ کباب روی بزرگ ترین کوره کباب پزی به ابعاد 5 در 7 متر در شهر نادارزین -لهستان- شکسته شد.

رکورد گینس در پختن کباب شکست

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 96 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 10:19

تویوتا اعلام کرده است فعالیت بیشتر کارخانه‌های مونتاژ خودرو در ژاپن را به دلیل عدم امکان تامین قطعات مورد نیاز از تامین کنندگان در منطقه زلزله زده جنوب این کشور، از روز دوشنبه معلق خواهد کرد.

به گزارش صبحانه، به نقل از ایسنا، تویوتا موتور فعالیت کارخانه‌هایش در سراسر ژاپن را در پی وقوع زلزله در جنوب این کشور که باعث شد زنجیره تامین این خودروساز مختل شود، متوقف کرد در حالیکه فعالیت سایر تولیدکنندگان هم به دلیل خسارات وارده بر کارخانه‌هایشان، متوقف مانده است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛بلایای طبیعی که در چند سال گذشته روی داده و زنجیره تامین را مختل کرده اند به فعالیت شرکتهای ژاپنی ضربه زده اند. قابل توجه‌ترین این بلایا زلزله و سونامی ویرانگری بود که در مارس سال 2011 در شمال ژاپن روی داد و بخشی از زنجیره تامین خودرو را فلج کرد.

بعضی از تولیدکنندگان از آن زمان خود را با فلسفه تولید به موقع وفق داده اند تا تکرار توقف‌های پرهزینه روند تولید را محدود کنند اما هشدارهایی که پس از زلزله اخیر صورت گرفت نشان داد همچنان بعضی از این شرکتها آسیب پذیر مانده اند.

تویوتا اعلام کرده است فعالیت بیشتر کارخانه‌های مونتاژ خودرو در ژاپن را به دلیل عدم امکان تامین قطعات مورد نیاز از تامین کنندگان در منطقه زلزله زده جنوب این کشور، از روز دوشنبه معلق خواهد کرد.

غول الکترونیکی سونی هم اعلام کرد در شرایطی که سرگرم ارزیابی خسارتهای وارده بر زیرساخت و تجهیزات است، تولید کارخانه حسگر تصویری این شرکت در کوماموتو که از روز پنج شنبه با مجموعه ای از زمین لرزه‌های قوی روبرو شده را متوقف نگه خواهد داشت.

سونی اعلام کرد فعالیت کامل کارخانه‌هایش در نزدیک ناگاساکی و اوئیتا که حسگرهای تصویری مورد استفاده در دوربینهای تلفن هوشمند تولید می‌کنند را از سرگرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، تویوتا که پرفروش‌ترین خودروساز جهان در سال 2015 بود، اعلام کرده است کمبود قطعات لازم برای درها و موتور که توسط شرکتهای تابعه آیسین کیوشو و آیسین کیوشو کستینگ تولید می‌شوند، تامین قطعات لازم در کارخانه‌های مونتاژ این خودروساز را با مشکل روبرو کرده است.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 125 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 10:19

مرد جوانی که در حادثه بیرون افتادن همسرش از خودرو مظنون اصلی پرونده است در طول 2 ماه بازجویی ادعاهای عجیبی را مطرح کرده است.

به گزارش صبحانه، این حادثه بامداد 21 اسفند ماه سال گذشته در بزرگره یاسینی رخ داد که خودروهای عبوری شاهد بیرون پرت شدن زن جوان از داخل خودرویی شدند و زمانیکه برای کمک به بالای سر این زن رسیدند شوهر جوان نیز پس از توقف خودرویش برای نجات جان زنش وارد عمل شد اما کار از کار گذشته بود.

به گزارش رکنا، مرگ زن جوان کافی بود تا بازپرس منافی آذر از شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از ماموران برای رازگشایی وارد عمل شوند و شوهر جوان که میلاد نام دارد در صحنه جرم ادعا کرد که با همسرش درگیر شده و ناهید برای پایان دادن به این مشاجره اقدام به بیرون پریدن از خودرو کرده است.

بازپرس جنایی با شنیدن ادعای عجیب شوهر جوان دستور بازداشت وی را صادر کرد و میلاد روز 22 اسفند ماه ادعای جدید دیگری را پیش روی بازپرس منافی آذر قرار داد.

میلاد گفت: شب حادثه برای خرید به تهران آمده بودیم و در مسیر بازگشت به سمت بومهن بودیم که کنترل خودرو را به خاطر نقص فنی که داشت از دست دادم و نزدیک بود با گاردریل برخورد کنم که در سر پیچ با همان سرعت در خودرو تغییر مسیر دادم که ناگهان در بازشد و ناهید که کمربند نبسته بود به بیرون پرت شد.

بازپرس پرونده پس از شنیدن اظهارات متهم دستور داد تا تحقیقات ویژه درباره نقص فنی خودرو و ادعای میلاد در اداره دهم پلیس آگاهی تهران صورت گیرد.

تجسس ها در حالی ادامه داشت که میلاد روز 25 فروردین ماه ادعای جدید دیگر کرد و گفت: ناهید با خانواده اش اختلاف داشت و با آنها قهر بود و من و خانواده ام بارها تلاش کردیم که آنها را آشتی بدهیم اما بی فایده بود.

تا اینکه شب حادثه داخل خودرو درباره اختلاف ناهید و پدرش صحبت کردم و خواستم تا شب عید با هم آشتی کنند که همسرم عصبانی شد و با گفتن، کاری می کنم که داغم به دل پدرم بماند در را بازکرد و به بیرون پرید.

بنا به این گزارش، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 تهران دستور داد تا میلاد در اختیار ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار گیرد تا با تحقیقات فنی معمای این جنایت پنهان فاش شود.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 121 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 10:19

دانشمندان ناسا در حال همکاری با محققان مرکز بین‌المللی سیب‌زمینی در لیما برای بررسی امکان پرورش این گیاه در مریخ هستند و از خاک مریخ‌ مانند بیایان "پامپا دلا جویا" برای کشت استفاده کرده‌اند.

به گزارش صبحانه، مریخ شاید بتواند سیاره‌ای قابل سکونت برای انسان باشد، از این رو ناسا کار کشت سیب‌زمینی را در یک بیابان در پرو آغاز کرده‌ است.

به گزارش ایسنا، چند آرمانگرای فضایی مانند جف بزوس، بنیانگذار شرکت بلو اوریجین می‌خواهند انسان‌ها کار و زندگی را در فضا آغاز کنند. آن‌ها به تدریج با طراحی و ساخت سکونتگاه در حال واقعی کردن این ایده هستند. در این راستا ناسا به آماده‌سازی برای تولید مواد غذایی در فضا پرداخته است.

محققان به بررسی انواع سیب‌زمینی‌هایی که ممکن است برای کشت در سیاره مریخ مناسب باشند، پرداخته‌اند.

چرا سیب‌زمینی؟

در سال 2012، کاوشگر کنجکاوی جریان‌های آب را در سیاره سرخ شناسایی کرد که به معنی امکان‌پذیر بودن کشت در آن است. سیب‌زمینی به عنوان یک محصول اصلی جهانی از سازگاری بالایی به تغییرات آب‌وهوایی برخوردار است. این گیاه غنی از پروتئین، کربوهیدارت، آهن، ویتامین C و روی است.

به گفته مرکز بین المللی سیب‌زمینی، پرو از بیش از 4500 گونه سیب‌زمینی برخوردار بوده و انواع پرورش یافته در این کشور نه تنها برای خوردن مناسب هستند بلکه می‌توانند به عنوان باتری در سفرهای فضایی استفاده شوند.

بیایان پامپا دلا جویا یکی از خشکترین مناطق زمین است که تنها یک میلیمتر بارش سالانه دریافت می‌کند. این بیابان بخشی از صحرای بزرگ آراکاما است که ناسا آن را به دلیل شرایط مریخ مانندش بررسی می‌کند.

دانشمندان برای این تحقیق، 65 گونه از سیب‌زمینی‌های مقاوم را انتخاب کردند که در بیش از 590 کیلوگرم خاک بیابان کاشته خواهد شد.

اگر سیب‌زمینی‌ها با موفقیت رشد کنند، مجددا در یک شبیه‌ساز که از شرایط جوی موجود در مریخ تقلید می‌کند، کاشته خواهد شد. جو مریخ از اکسیژن کمی برخوردار بوده و دارای 96 درصد دی‌اکسیدکربن است. دمای سیاره سرخ در محدوده منفی 84 درجه فارنهایت متفاوت است. این سیاره همچنین دارای سطوح بالایی از تابش است و 60 درصد گرانش کمتری از زمین دارد.

والتر آموروس، دانشمند اهل پرو از مرکز بین المللی سیب‌زمینی پیش‌بینی کرده که 50 درصد از سیب‌زمینی‌ها با موفقیت رشد خواهند کرد اما تنها حدود 10 درصد از آن‌ها یک سیب‌زمینی مناسب تولید خواهند کرد. وی همچنین تاکید کرد که دمای بالا و خشکسالی شدید می‌تواند طعم گیاه را تغییر دهد.

آموروس افزود: من تصور نمی‌کنم این گیاهان در هوای باز در مریخ رشد کنند بلکه باید در شرایط کنترل شده و در زیر گنبد کاشته شوند.

در حال حاضر فضانوردان از گوشت، مرغ و ماهی سالمون خشک شده تغذیه می‌کنند. ادویه‌هایی مانند نمک و فلفل در شکل مایع وجود داشته و نوشیدنی‌ها با نی خورده می‌شوند.

ناسا همچنین اخیرا تحقیقات دیگری را بر روی گیاهانی مانند کلم انجام داده که در حال حاضر در محفظه‌های گیاه در ایستگاه فضایی بین المللی پرورش یافته‌اند.

در صورت ناموفق ماندن کشت گیاه در خاک مریخ، می‌توان آن‌ها را با روش‌های هیدروپونیک و هواکشت پرورش داد که کودشان از گیاهان غیرقابل خوردن و ادرار تامین می‌شود.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 107 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 1:49

این روزها پیرامون دنیای سینما و تئاتر اتفاق‌هایی رخ می‌دهد که با معیارهای اخلاقی جامعه سازگاری ندارد.

به گزارش صبحانه، باشگاه خبرنگاران نوشت: این روزها پیرامون دنیای سینما و تئاتر اتفاق‌هایی رخ می‌دهد که با معیارهای اخلاقی جامعه سازگاری ندارد؛ حاشیه‌هایی که خوشایند آن‌هایی که خاک صحنه خورده‌اند و بعد از سالیان پر زحمت از سمت‌های کوچک به جایگاه‌های درخوری رسیده‌اند و در طول این راه رسیدن تا مقصد، شاهد سپید شدن موهای خود بوده‌اند، نیست و حتی اعتراض افرادی را که سال‌های سال پشت نیمکت‌ها نشسته‌اند و صبورانه قفل‌های بسته را باز کرده‌اند و آرام آرام به قله‌های موفقیت صعود کرده‌اند را نیز برانگیخته است.

این‌بار نابرده رنج، گنج میسر می‌شود!

در میان افرادی که با مشقت و عرق ریختن سر صحنه و در پلاتوهای تمرین روزگار سپری کرده‌اند، نیز کسانی هستند که بی‌هیچ زحمتی، با راه حلی ساده اما با پرداخت هزینه‌های گزاف، مسیر رسیدن به هدفشان را کوتاه‌تر کرده‌اند؛ مقصود از این اشخاص، بچه پولدارهایی هستند که یاد گرفته‌اند خواسته‌ها و آرزوهایشان را با پول بخرند و پله‌های ترقی را ده تا یکی طی کنند اما در این بین هم افرادی هستند که به این رفتار غیر اخلاقی دامن می‌زنند و به خواسته آن‌ها پاسخ مثبت می‌دهند. اشخاص سرشناسی که خودشان برای دست یافتن به جایگاه کنونی‌شان با فراز و نشیب‌های بی‌شماری روبرو شدند اما نمی‌گذارند که تازه واردان هم این سختی‌ها را به جان بخرند در نتیجه با قبول هزینه‌ای آرزوی بازیگر شدن را برای افراد راحت طلب سهل‌الوصول می‌کنند و شریک جرم آن‌ها می‌شوند.

ارث‌های پدری، معروفیت می‌آورد

بعضاً دیده شده که پول باد آورده‌ای، معروف به ارث پدری، سرنوشت برخی افراد را تغییر داده است تا جایی که دیروز در خواب هم نمی‌دید با فلان بازیگر معروف همکار یا همبازی بشود اما امروز رفته رفته، جای محکمی در عرصه تئاتر برای خود باز می‌کند و این قسم اتفاق‌ها اطراف ما کم نیست که یک نفر  راحت‌الحلقوم‌وار مقام و منصبی پیدا می‌کند.

پیشتر دیده و شنیده بودیم که دنیای سینما درگیر چنین نابهنجاری‌هایی شده است اما فکر آنکه تئاتر؛ این پناهگاه امن عاشقان هنر نمایش، آلوده و گرفتار یک چنین معضل‌هایی شده است خاطر را کمی مکدر می‌کند.

هر کسی را بهر کاری ساختند

ای کاش هر کس به دنبال سکو و جایگاهی باشد که به آن تعلق دارد و یاد بگیریم هر جا که ما را راه دادند، الزاما جایگاه ما نیست. از این رو شاید کمتر ببینیم که مثلا بازیگری، خواننده و فوتبالیستی بازیگر شود.

امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور به دانش و بینشی برسیم که یاد بگیریم به هر قیمتی دست به هر کاری نزنیم که هم شأن خودمان به عنوان مروج فرهنگ و هنر و همینطور مقام تئاتر کشورمان را زیر سوال نبریم.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 116 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 1:49

واژگونی اتوبوس در هند، 25 هنرپیشه هندی را به کام مرگ فرستاد.

به گزارش صبحانه، واژگونی اتوبوس جان 25 هنرپیشه هندی را گرفت. 11 نفر دیگر نیز به شدت آسیب دیدند.

به گزارش خبرگزاری بی تی آی هند، "40 هنرپیشه واعضای گروه اپرا از سرنشینان این اتوبوس بودند. راننده اتوبوس در هنگام عبور از یک پیچ خطرناک نتوانست کنترل اتوبوس را حفظ کند و اتوبوس به درون یک روستا واژگون شد." 

نیروهای امداد، پلیس و آتش نشانی به محل حادثه شتافتند. شمار انبوه درختان در محل حادثه، عملیات نجات را با مشکل مواجه کرده است. 

یک مأمور پلیس درباره این حادثه گفت:" 25 نفر از سرنشینان اتوبوس بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند. حال 11 نفر از سرنشینان نیز وخیم گزارش شده است. جستجو همچنان ادامه دارد."

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جاده ها و راه های هندوستان از خطرناکترین راه های جهان به حساب می آیند. سازمان بهداشت جهانی سالانه 200 هزار نفر در جاده های هندوستان جان خود را از دست می دهند.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 121 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 1:49

اینها تعدادی از بانوان موفق ایرانی در جهان هستند که آوازه شهرت شان تا به اینجا هم رسیده است. اغلب آنها در ایران به دنیا آمدند و بعدا به خارج از کشور رفته و آنجا مدارج ترقی را طی کرده و هم اکنون چهره های موفق و تاثیرگذاری هستند.

به گزارش صبحانه،  اما ملیت و پیشینه ایرانی خود را فراموش نکرده اند و مفتخرند که خون ایرانی در رگ هایشان جاری است.

ما هم به آنها و تلاش شان برای موفقیت و رشد علم و تکنولوژی و فرهنگ در جهان افتخار می کنیم و امیدواریم این دانش و توان، روزی برای کمک به ساختن ایرانی بهتر هم به کار گرفته شود …

لیلی افشار
نخستین بانو با دکترای گیتار
با موفق ترین بانوان ایرانی در جهان آشنا شوید

متولد 1338 در تهران، از 10 سالگی فراگیری گیتار را آغاز کرد. وی با درجه لیسانس و فوق لیسانس موسیقی در رشته نوازندگی گیتار از "کنسرواتوار بوستون” و "کنسرواتوار موسیقی نیوانگلند” فارغ التحصیل شد و نخستین زنی در جهان بوده که موفق به اخذ درجه دکترا در نوازندگی گیتار شده است.

خانم افشار مدتی نیز در "مرکز هنرهای تجسمی بناف” و "فستیوال موسیقی اسپن” تحصیل کرده و دیپلم افتخاری "آکادمی موسیقی کیجانادرسی ینا” ایتالیا نیز به وی اعطا شده است.

او مدارک دیگری نیز در نوازندگی گیتار از کنسرواتوار موسیقی بوستون، نیوانگلند و دانشگاه ایالتی فلوریدا دارد. وی در مرکز آموزش هنرهای زیبای بناف (Bnaff) تحصیل کرده است. دارای مدرک افتخاری از آکادمی موسیقی کیجیانا واقع در شهر سی ینای ایتالیاست.

لیلی افشار کرسی پروفسوری خود را برای "دانشگاه ممفیس” در سال 1989 به دست آورده و 18 سال است برنامه لیسانس و فوق لیسانس و دکترای نوازندگی گیتار در دانشگاه ممفیس را اداره می کند که در آنجا نیز جایزه استاد برجسته دانشگاه در سال 2000 به وی تعلق گرفته است.

مریم میرزاخانی
یکی از 10 مغز برتر آمریکای شمالی با لقب سدشکن
با موفق ترین بانوان ایرانی در جهان آشنا شوید

دکتر مریم میرزاخانی، استادیار جوان دانشگاه "پرینستون”، به عنوان یکی از 10 مغز برتر آمریکای شمالی معرفی شد و به او لقب سدشکن دادند.

مریم میرزاخانی در سال های 73 و 74 (سال سوم و چهارم دبیرستان) از مدرسه فرزانگان تهران موفق به کسب مدال طلای المپیاد ریاضی کشوری شد و بعد از آن در سال 1994 در المپیاد جهانی ریاضی هنگ کنگ با 41 امتیاز از 42 امتیاز مدال طلای جهانی گرفت.

سال بعد یعنی 1995 در المپیاد جهانی ریاضی کانادا با 42 امتیاز از 42، رتبه یک طلای جهانی را به دست آورد.

میرزاخانی از جمله بازماندگان سانحه غم بار سقوط اتوبوس حامل نخبگان ریاضی دانشگاه صنعتی شریف به دره در اسفندماه سال 76 است.

رکسانا مصلحی
محقق معروف در زمینه سرطان
با موفق ترین بانوان ایرانی در جهان آشنا شوید

پروفسور رکسانا مصلحی یک متخصص ژنتیک است. او در ایران زاده و در کانادا بزرگ شده و در دانشگاه کلمبیا تحصیلات خود را سپری کرد و هم اینک استادیار دانشگاه آلبانی، دانشگاه ایالتی نیویورک است.

پژوهش های او به مطالعه سرطان و نشانه های آغازین آن اختصاص دارد و از طریق پژوهش هایش، به درک علل ارثی بیماری ها و تاثیرات متقابل ژن – محیط بر خطر گسترش بیماری کمک کرده است. مصلحی جوایزی را نیز در زمینه تدریس و شیوه خوب علم آموزی دریافت کرده است.

انوشه انصاری
موفق در بیزینس و صنعت، اولین بانوی کیهان گرد
با موفق ترین بانوان ایرانی در جهان آشنا شوید

انوشه انصاری متولد مشهد در سال 1346 خورشیدی است. انوشه همیشه عاشق فضا و فضانوردی و در پی راه یافتن به فضا بوده است.

وی اولین فضانورد ایرانی الاصل دنیا و اولین زن کیهان گرد و چهارمین نفری است که هزینه سفر فضایی خود را پرداخت کرده است. او همچنین پس از عبدالاحد مومند فضانورد افغان دومین فضانورد فارسی زبان است.

انصاری تا سن 16 سالگی در وطن زیست و سپس به همراه خانواده اش به ایالات متحده مهاجرت کرد و پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی الکترونیک، برای کار به سراغ شرکت هایی چون MCI و COMSAT رفت و پروژه های موفقیت آمیزی را در آن شرکت ها به سرانجام رساند.

او چندین مقاله و دو پاتنت برای کار روی "عملگرهای اتوماتیک” و "گره های یک شبکه بیسیم” دارد. او همچنین دومین مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته ستاره شناسی دریافت کرد.

در سال 1994 میلادی مطابق با 1372 خورشیدی، انوشه به همراه همسرش حمید و برادر همسرش امیر انصاری شرکتی به نام تله کام تکنولوژی (TTI) را در تگزاس پایه گذاری کردند.

انوشه انصاری در سال 2000 جایزه نخست کارآفرینی ملی ایالات متحده امریکا را به دست اورد. در سال 2001 مجله فورچیون، انوشه را در لیست تاجران موفق ثبت کرد.

بعد از فروش کمپانی TTI انوشه و همسرش شرکت دیگری به نام پرودی (Prodea) را پایه گذاری کردند که انوشه مدیرعامل و رییس این شرکت است.

ماریا خورسند
مادر معنوی تکنولوژی بلوتوث
با موفق ترین بانوان ایرانی در جهان آشنا شوید

ماریا خورسند، یکی از مدیران مشهور صنعت آی تی جهان است. هر چند ایرانی ها در میان مدیران رده بالای صنعت آی تی چندان کم شمار نیستند اما خورسند یکی از بلندپایه ترین آنهاست.

ماریا خورسند در زمان مدیریت خود در شرکت اریکسون سوئد، ریاست این پروژه انقلابی را بر عهده داشته است و در واقع مادر معنوی تکنولوژی بلوتوث محسوب می شود. خورسند در سال 1957 (1336) در شهر ساری متولد شد و در سال 1957 به لس آنجلس مهاجرت کرد و فوق لیسانس خود را از دانشگاه فولرتون (Fullerton) کالیفرنیا گرفت.

هر چند مادر ماریا میل داشت که فرزندانش پس از پایان تحصیل به ایران بازگردند اما ماریا و خواهرش پس از پایان تحصیل تصمیم به ادامه زندگی در خارج از ایران گرفتند؛ با این حال ماریا هیچ گاه هویت ایرانی خود را انکار نکرده است. هر چند این مسئله در مقاطعی باعث ایجاد مانع بر سر راه پیشرفت شغلی او شده است.

برای مثال ماریا در زمان اقامتش در آمریکا هنگامی که برای مصاحبه به یکی از شرکت های طرف قرارداد وزارت دفاع آمریکا رفته بود، پس از آن که در فرم استخدامی، ملیت خود را ایرانی ذکر کرد، به آرامی و بی سروصدا از پروسه استخدام کنار گذاشته شد.

خورسند همسر سوئدی خود را هنگام تحصیل در دانشگاه فولرتون ملاقات کرد و پس از ازدواج با او، در اواخر دهه 80 میلادی به سوئد مهاجرت کرد.

او پیش از آن تجربه کار در چند شرکت نفتی و کامپیوتری آمریکایی چون شرکت نفتی یونیون کالیفرنیا و شرکت کامپیوتری یونیسیس را به تجربیات کاری خود اندوخته بود و همین مسئله باعث شد پس از ورود به سوئد بتواند در کمپانی بزرگ اریکسون استخدام شود.

پردیس ثابتی
یکی از 8 نابغه ای که دنیای ما را متحول خواهند ساخت
با موفق ترین بانوان ایرانی در جهان آشنا شوید

پردیس ثابتی متولد سال 1354 در تهران، زیست شناس برجسته ایرانی – آمریکایی اهل فلوریدا و ساکن ماساچوست در ایالات متحده آمریکا و استاد دانشگاه هاروارد است.

ثابتی سومین زن در تاریخ است که با معدل 100 و مدارج کامل از مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا فارغ التحصیل شده است.

وی به عنوان یکی از سرشناس ترین محققان آمریکا در زمینه بررسی ژنوم مالاریا، از بنیاد بیل و ملیندا گیتس بالغ بر 2 میلیون دلار بودجه تحقیقاتی دریافت کرده است.

پردیس ثابتی به عنوان یکی از 100 چهره نابغه جهان از سوی گروه بین المللی Creators Synectics معرفی شده است. شبکه سی ان ان نیز در سال 2007، ثابتی را به عنوان "یکی از 8 نابغه ای که دنیای ما را متحول خواهند ساخت” معرفی کرده است.

تحقیقات وی در خصوص تکامل انسانی در طیف وسیعی از نشریات معتبر علمی و تحقیقاتی جهان نظیر نیچر و ساینس منتشر شده است.

دکتر ثابتی تاکنون بالغ بر 20 اثر علمی و تحقیقاتی را به رشته تالیف درآورده است. وی همچنین عضو هیات ناظرین متخصص در گردهمایی سال 2008 مجمع جهانی اقتصاد بود.

کریستین امان پور
یکی از خبرنگاران نامدار جهان
با موفق ترین بانوان ایرانی در جهان آشنا شوید

کریستین امان پور متولد 12 ژانویه 1958 (دی ماه 1336) تحصیلات خود را تا 11 سالگی در ایران و پس از آن تا پایان دوره دبیرستان در بریتانیا انجام داد. سپس به دانشگاه رودآیلند در آمریکا رفت و تحصیل خود را در رشته روزنامه نگاری در سال 1983 به پایان رساند.

کریستین امان پور مجری برنامه "این هفته” در شبکه ان بی سی است. او پیش تر گزارشگر ارشد بخش اخبار بین المللی شبکه خبری سی ان ان بود.

گزارش های امان پور از بالکان باعث شد که سال 1994 جایزه امی، دو جایزه جورج فاستر پیبادی، دو جایزه جورج پولک و جایزه شجاعت در گزارشگری دریافت کند.

او همچنین مصاحبه های بسیاری انجام داده است که از آن جمله می توان به مصاحبه با ژاک شیراک 2003 (قبل از جنگ عراق)، محمود عباس 2003، ملک عبدالله 1999، پرویز مشرف 2001، یاسر عرفات 2000 و آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی 1997 اشاره کرد. او به زبان های انگلیسی، فرانسوی و فارسی مسلط است.

مینو اختر زند
نخستین ایرانی که در سوئد استاندار شد
با موفق ترین بانوان ایرانی در جهان آشنا شوید

مینو اختر زند، بانوی موفق ایرانی، متولد 1335 در تهران است. دوران کودکی و نوجوانی را در تهران سپری کرد و در 17 سالگی به استکهلم سوئد مهاجرت کرد و در سال 1978 در رشته مهندسی الکترونیک از دانشگاه سلطنتی تکنیک استکلهم (کی تی اچ) فارغ التحصیل شد.

اختر زند بعدها پست های مدیریتی گوناگونی را در شرکت انرژی واتن فال به دست آورد و مدیر کل شورای استانی کار در شه راویسالا سوئد و عضو هیات رییسه دانشگاه سودرتورن در استکهلم شد.

از جمله سمت های وی، مدیریت عامل شرکت تولید انرژی واتن فال، مدیرکل شورای استانی کار در شهر اویسالا سوئد و مدیریت عامل شرکت راه آهن سوئد (بان ورکت) است.

مینو اختر زند برنده نشان ممتاز افتخاری بی بی خشت در سال 2008 است. این جایزه در سوئد هر ساله به خانم مدیری داده می شود که طی سال به پرقدرت ترین پست مدیریت کشور ترفیع مقام پیدا کرده باشد.

اختر زند در ماه مه سال 2010 به سمت استانداری یونشوپینگ سوئد منصوب شد. او نخستین ایرانی بود که سمت استانداری را در سوئد به عهده می گرفت.

ترانه رضوی
پزشک گوگل
با موفق ترین بانوان ایرانی در جهان آشنا شوید

زمانی که گوگل هنوز شرکت نامدار و بزرگی نبود، بنیانگذارش، "لری” و "سرگی” تصمیم گرفتند که برای کارکنان شان به غیر از کارهای شرکتی، خدمات دیگری آماده کنند. به طور مثال این فکر را داشتند که یک پزشک به طور مداوم در شرکت باشد و سلامت کارکنان را زیر نظر بگیرد.

ترانه جذب ایده های این دو شخص شد و تصمیم گرفت به صورت موقتی در این شرکت کار کند. وقتی کارش را در این شرکت کرد، به خاطر فضای کوچک شرکت، مطبش در یک کمد بود اما به سرعت و با ایده های خود این فضا را گسترش داد.

حالا او پزشکی در تشکیلات مرکزی گوگل در مانتین ویو "Mountain View” کالیفرنیا است؛ جایی که وی مسئولیت حفظ سلامتی کارکنان گوگل را بر عهده دارد.

وی مسائل پزشکی را به کارمندان گوگل آموزش می دهد و سرویس هایی در این حوزه را در اختیار مخاطبان داخلی و خارجی گوگل قرار می دهد.

رودابه (رودی) بختیار
معروف ترین گوینده شبکه سی ان ان
با موفق ترین بانوان ایرانی در جهان آشنا شوید

رودابه بختیار، متولد 21 ژوئن سال 1966 در کالیفرنیا است. وی از پدر و مادری ایرانی در آمریکا متولد و در ایران بزرگ شد. او تحصیلاتش را در دانشگاه کالیفرنیا در شهر لس آنجلس ادامه داده و در این دانشگاه مدرک لیسانس بیولوژی را دریافت کرد.

رودابه کار خبرنگاری خود را از شبکه سی ان ان آمریکا شروع کرد و بعدی از مدتی مجری بخش CNN Headline News شد و در 11 سپتامبر سال 2001 مجری فوق برنامه در زمان حملات تروریستی بود.

رودابه بعد از 10 سال کار مداوم در شبکه سی ان ان به علت مراقبت از پدر مریض احوال خود و به دست آوردن افتخارات و تجربیات بیشتر، در 11 ژانویه سال 2006 به صورت رسمی به کانال فاکس نیوز پیوست.

وی همچنین طی سفری به ایران برای شبکه فاکس نیوز گزارشی از زندگی مردم ایران تهیه کرد. در ضمن او از جمله کسانی است که در مراسمی در واشنگتن، برای مردم زلزله زده بم کمک های نقدی بسیاری جمع آوری کرد.

او در سال 2002 جایزه Iranian American Republic Council Achievement Award را از آن خود کرد و وقتی در شبکه سی ان ان مشغول به کار بود، به عنوان نهمین خبرنگار برتر آمریکا دست یافته بود.

پریسا تبریزی
مدیر گروه مهندسی امنیت اطلاعات گوگل
با موفق ترین بانوان ایرانی در جهان آشنا شوید

پریسا تبریزی به عنوان برگ برنده امنیتی گوگل شناخته می شود. او مدیر گروه مهندسی امنیت اطلاعات گوگل است و بهبود امنیت محصولات گوگل از جمله مرورگر کروم را بر عهده دارد.

یک تیم از هکرها زیر نظر پریسا تبریزی برای پیدا کردن مشکلات امنیتی محصولات گوگل کار می کنند و جالب است بدانید چندی پیش مدیر گوگل به تعریف از پریسا تبریزی پرداخت.

رکسانا ورزا
ششمین بانوی موفق در زمینه تکنولوژی
با موفق ترین بانوان ایرانی در جهان آشنا شوید

رکسانا به عنوان یکی از چهره های جوان و خلاق مایکروسافت شناخته می شود که مسئولیت برخی پروژه های مهم این شرکت را در اروپا بر عهده دارد. او یکی از ثروتمندان و یکی از مقامات بلندپایه در شرکت میکروسافت است.

رکسانا ورزا ششمین بانوی موفق زیر 30 سال در آمریکا در زمینه تکنولوژی است. رکسانا در آمریکا به دنیا آمده است و تحصیلاتش در زمینه زبان فرانسه و اقتصاد سیاسی بوده اما بعدها راهش به طرف استارت آپ کشیده می شود.

او در حال حاضر با چند شرکت و رسانه معروف فرانسوی و بین المللی در زمینه فناوری همکاری دارد.

ثریا دارابی
ثروت چند میلیون دلاری با سایت Foodspotting
با موفق ترین بانوان ایرانی در جهان آشنا شوید

ثریا دارابی در دنیای اینترنت چهره شناخته شده به حساب می آید. یکی از ابتکارات او سایتی به نام Zady بود که درآمدی 1.3 میلیون دلاری از مرکز آموزش ملی آمریکا داشته است.

ثریا دارابی پیش از آن با راه انداختن سایت Foodspotting مشهور شد و ثروت زیادی به دست آورد. در این سایت کاربران می توانستند عکس های غذاهای جالب و خوشمزه ای را که هر روز می خوردند به اشتراک بگذارند.

این سایت شاید برای خیلی ها حکم وقت گذرانی را داشت اما برای پایه گذار آن، سودی سه میلیون دلاری به همراه آورد.

گلی عامری
یکی از 100 زن قدرتمند شمال غرب آمریکا
با موفق ترین بانوان ایرانی در جهان آشنا شوید

گلی عامری در مهر ماه 1335 خورشیدی در ایران چشم به جهان گشود و هنگامی که 17 سال بیشتر نداشت به آمریکا رفت و در دانشگاه استانفورد ثبت نام کرد.

عامری تحصیلات خود را در آن دانشگاه تا دریافت مدرک فوق لیسانس در رشته ارتباطات ادامه داد.

در همانجا بود که با همسر آینده خود جمشید عامری که در رشته مهندسی راه و ساختمان به تحصیل اشتغال داشت آشنا شد و با وی عهد زندگی بست.

آنها دو پسر دارند. گلی عامری بنیانگذار و مدیر شرکت Tinium بود که در رشته ارتباطات دور فعالیت داشت. او بیش از 50 مقاله در بررسی های مربوط به بازار فعالیت در رشته کار خود نوشته و در نشریات معتبر مربوط به این رشته انتشار داده است.

او در سال 2005 از طرف رییس جمهور وقت به ریاست هیات نمایندگی آمریکا در شصتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل منصوب شد. گلی آمری عضو هیات امنا و معاون هیات مدیره موسسه آموزشی Caltin Gabel School بوده و در فعالیت های نیکوکارانه و جمع آوری کمک برای مصارف آموزشی و اعطای بورس تحصیلی مشارکت داشته است.

در اکتبر 2007 از طرف NW Women’s Joual به عنوانی کی از 100 زن قدرتمند شمال غرب آمریکا برگزیده شد. او در 15 نوامبر 2007 از سوی پرزیدنت بوش به عنوان دستیار وزیر امور خارجه در امور آموزشی و فرهنگی منصوب شد و این انتصاب مورد تایید سنای آمریکا قرار گرفت.

مونا جراحی
محقق خلاق ایرانی
با موفق ترین بانوان ایرانی در جهان آشنا شوید

این بانوی محقق ایرانی بالاترین نشان تحقیقاتی دانشمندان و مهندسین جوان را به خود اختصاص داد.

خانم پروفسور مونا جراحی در مراسمی که در کاخ سفید برگزار شد، نشان "استعداد برتر حرفه ای جوان سال” را از رییس جمهوری این کشور به دلیل تحقیقات و انجام پروژه های خلاقانه در گسترش و صنعتی کردن فناوری "تِراهِرتز” دریافت کرد.

فناوری "تراهرتز” در صنایع پزشکی، دارویی و ماشین آلات کاربرد دارد.

فرح کریمی
تنها زن ایرانی پارلمان هلند
با موفق ترین بانوان ایرانی در جهان آشنا شوید

فرح کریمی متولد 1339 در گروس از دانشگاه های اصفهان و کیل در آلمان مدارک فنی و ریاضی دارد و در شهر خرونینگن هلند به تحصیل در رشته مدیریت پرداخت.

او پس از فعالیت های گسترده در سازان های اجتماعی و بهزیستی هلند توانست در سال 1998، یعنی 9 سال پس از اقامتش در هلند به عنوان اولین زن نماینده مجلس در خارج از ایران، به پارلمان هلند راه یابد.

او آشناترین فرد پارلمان هلند با اوضاع افغانستان به شمار می آید. او در تاریخ 13 نوامبر 2006، چکیده ای از انتقادات خود نسبت به سیاست نظامی هلند در افغانستان را در قالب کتابی به نام "کارزار افغانستان” به آقای هِنک کامپ، وزیر دفاع هلند اهدا کرد.

رونمایی اولیه و اهدای این کتاب در جریان یک مناظره سیاسی و با حضور گروهی از چهره های شناخته شده هلندی و افغانان مقیم هلند صورت گرفت.

در راستای همین تعامل هر چه بیشتر خانم کریمی با مسائل افغانستان بود که او امسال به عنوان نماینده سازمان ملل در امور افغانستان انتخاب شد.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 129 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 22:12

سازمان وظیفه عمومی ناجا، تمامی مشمولان فارغ التحصیل دانشگاه ها که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت ۹۵ هستند را به خدمت فراخواند.

به گزارش صبحانه، سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه ای اعلام کرد: تمامی مشمولان فارغ التحصیل دوره های کاردانی ، کارشناسی و بالاتر و همچنین مشمولان گروه پزشکی سراسر کشور که برگ آماده به خدمت از سازمان وظیفه عمومی ناجا به تاریخ یکم اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ دریافت داشته اند را به خدمت فراخواند.

 براساس این گزارش ، تمامی مشمولان فارغ التحصیل دانشگاهی که تاریخ اعزام آنان یکم اردیبهشت ماه سال ۹۵ است، موظف هستند روز چهارشنبه اول اردیبهشت ۹۵ ، در محل و ساعتی که توسط این سازمان در برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حضور یابند.

این اطلاعیه می افزاید: آن دسته از مشمولانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برگ معرفی نامه به مراکز آموزش نیروهای مسلح نشده اند، می توانند به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه کنند.

سازمان وظیفه عمومی ناجا متذکر شد: عدم حضور به موقع در زمان و محل های تعیین شده غیبت محسوب می شود.

این سازمان همچنین تاکید کرد، تمامی مشمولان برگه های مربوط به اعزام از قبیل برگ آماده به خدمت ، برگ واکسیناسیون ، برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح و سایر مدارک مورد نیاز، از جمله شناسنامه و... را در هنگام مراجعه و اعزام به خدمت به همراه داشته باشند.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 117 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 19:41

آزاده نامداری اعلام کرد با پایان ممنوع‌التصویری به تلویزیون بازمی‌گردد.

به گزارش صبحانه، آزاده نامداری مجری برنامه‌های تلویزیونی در صفحه اینستاگرام پارسینما در خصوص بازگشت خود به تلویزیون و اجرای برنامه «امروز هنوز تموم نشده» گفت: «از صبح امروز سوالات زیادی در خصوص این موضوع به صورت پیام به دست من رسیده است. در جواب این سوال باید بگویم که هنوز حضور من در این برنامه خیلی جدی نیست.»
آزاده نامداری به تلویزیون باز می‌گردد +عکس
وی ادامه داد: «اجازه بدهید صحبت‌های لازم را در مورد این موضوع با دوستان انجام بدهم تا بدانم که موضوع از چه قرار است. در این صورت می‌توانم یک خبر قطعی را در اختیار مخاطبان قرار دهم.»

نامداری تصریح کرد: «در چند وقت اخیر چند پیشنهاد از چند شبکه تلویزیونی داشته‌ام که یکی از آن‌ها در شبکه یک و برنامه «امروز هنوز تموم نشده» است. اما باید بگویم همچنان هیچ چیز قطعی نیست و نمی‌توانم تاریخ دقیقی را تعیین کنم.»

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 120 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 16:21

تصویر روی مجله تندرستی با موضوع تراشیدن موهای مهران مدیری.

عکس/ سر مهران مدیری هم تراشیده شد!

نظر شما:

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 101 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 16:21

در «خیرآباد» شر به پا شده. سرنوشت دو کودک و نوجوان در روزی نحس دگرگون شده و حالا همه داستان مرگ دلخراش ستایش را شنیده‌اند. نوجوان همسایه، دختر پنج ساله را به خانه کشانده و پس از کشتن او، جسد دختر را با اسید سوزانده تا سربه‌نیستش کند اما عاقبت پلیس جسد را روی پشت بام خانه پیدا و متهم را دستگیر کرد.

به گزارش صبحانه، از هر رهگذری که بپرسی، خانه‌ «ستایش قریشی» را نشان می‌دهد. ظهر کوچه خلوت‌ است. خانه، ته یکی از کوچه‌های بی‌نام است، منطقه‌ای در حاشیه جنوب‌شرق تهران که خیلی از ساکنانش از مهاجران افغانند. همسایه‌ها دری آهنی را نشان می‌دهند که برگه اعلامیه‌ فوت روی آن چسبیده و می‌گویند کسی در این خانه نیست. یک در آن‌سو‌تر، خانه‌ پسر را نشان می‌دهند و حالا شش روز از واقعه می‌گذرد.

ساعتی پیش پلیس و متهم به محل وقوع جرم آمده، صحنه را بازسازی کرده و رفته‌اند. مادر داغ‌دیده خانه را تاب نیاورده و پیش اقوام نزدیکش رفته است. شماره تلفن‌شان در آگهی گم‌شدنِ ستایش همه‌‌جا پخش شده و با خبری‌شدنِ حادثه، تلفن مدام زنگ می‌خورد.

با اینکه در بسیاری خبرها صحبت از تجاوز و سپس قتل دخترک است اما خانواده‌ دختر تأکید می‌کنند که «هنوز جواب آزمایش‌های پزشکی‌قانونی نیامده و معلوم نیست چه بلایی سر بچه آمده است.» همسایه‌ها با خانواده ستایش همدردی می‌کنند. همسایه‌ها افغانستانی و ایرانی‌اند و تقاضای رسیدگی به پرونده را دارند. یکی از نزدیکان خانواده می‌گوید: «تلفن خانواده‌ ستایش هر لحظه زنگ می‌خورد، آنها هم واقعیت را که اتفاق افتاده بود، گفتند اما دیگر خسته شد‌ه‌‌اند از این همه تماس و دیگر جواب نمی‌دهند.»

تلفن‌ها خاموشند؛ خانواده‌ ستایش هنوز اشک می‌ریزند و هنوز بهت‌زده‌اند از‌ آنچه‌ که شش روز پیش زندگی دو خانواده را دگرگون کرده و داستان هر روز پر‌و‌بال بیشتری می‌گیرد. «تلفن‌ها را خاموش کردیم، بعضی زنگ می‌زدند و حرف‌های عجیب و غیر‌واقعی می‌گفتند اما خیلی از ایرانی‌ها با ما همدردی می‌کردند. دیگر چه می‌خواهیم جز اجرای عدالت؟ نمی‌خواهیم خون کشته‌مان پایمال‌شود.»

خواهران به ردیف گرد مادر نشسته‌اند؛ یک هفته است که رنگ به رخ ندارند. شنبه‌ پیش دختر کوچک‌شان گم شد. ظهر از خانه بیرون زد و دیگر برنگشت تا دو روز بعد مادر جسم بی‌جانش را دید.

نفیسه، دختر بزرگ خانواده که برادر کوچکش را بغل گرفته، هنوز به خاطر دارد که وقت بیرون‌رفتن خودش لباس خواهر را پوشاند و موهایش را شانه زد: «پولش را برداشت، پیش مادر مویش را تاب داد و رفت. کار هر روزش بود که این موقع برود کوچه و با دوستاش بازی کند.»

بعد‌ از‌ آن هر چه منتظر شدند برنگشت؛ تا غروب آن روز همه جا را گشته بودند اما ستایش آب شده و توی زمین فرو رفته بود. همه خانواده در تلاش پیدا‌کردن دخترک بودند؛ حتی همسایه‌ها. شوهر‌خاله می‌گوید به کلانتری رفتند و پرونده تشکیل دادند. اعلامیه گم‌شدن ستایش را به در و دیوار زدند و قول مژدگانی دادند اما باز هم پیدا نشد. باقی داستان همان است که بارها گفته‌اند، فردای آن روز مردی مدام به پدر ستایش زنگ می‌زند. شماره نا‌آشنا که بعد از پیگیری‌ها معلوم شد، کسی آن سوی خط از باجه تلفن همگانی تماس می‌گیرد. او می‌گفت: آقای قریشی نگران نباش، دخترت پیدا می‌شود. هی زنگ می‌زد و می‌گفت بچه‌ات نیم ساعت دیگه می‌آید. دوباره یک ساعت بعد زنگ می‌زد و می‌پرسید نیامد؟ باز تماس می‌گرفتند که کوچه شلوغ است، بگذار خلوت شود تا ساعت هشت شب می‌آوریمش. نفهمیدیم کی بود، هر چی می‌پرسیدیم می‌گفت: چه کار‌ داری من کی‌ام؟ اینها را همه به آگاهی گفتیم. چطور می‌شود جسدی دو روز و یک شب در خانه‌ای باشد و اهل خانه خبر نشوند؟ خانه‌ همسایه دو طبقه است، شاید دختر بی‌جان را طبقه بالا گذاشته و مادرش نفهمیده است؛ چون جسد را پشت بام پیدا کردند.»

ساعت 8:00 شب پلیس آمد و جنازه را در خانه‌ همسایه پیدا کرد. خاله ستایش هم مانند همسایه‌ها فکرش را نمی‌کرد، نوجوان 17 ساله چنین با سرنوشت خود و ستایش بازی کند. او می‌گوید: «فقط 17 سال دارد، چه کسی فکرش را می‌کرد؟ اگر کمک نیروی انتظامی نبود، کاری از دستمان برنمی‌آمد؛ با یک اعلامیه می‌ماندیم و دختری گم شده. ما با آرامش ماجرا را پیش بردیم، نخواستیم شلوغ شود. فامیل را آرام کردیم که بعد از این دعوا نشود و کسی پیگیر همسایه نباشد؛ ما همه را متهم نمی‌کنیم.»

اهل خانه می‌گویند، پسر شاگرد ممتاز مدرسه بود و عکسش را زده بودند و به در و دیوار و زیرش نوشته بودند: دانش‌آموز نمونه. بعد از واقعه اما پیدا نبود که چه کسی شبانه همه عکس‌هایش را از دیوارها کنده است. بعد از این اتفاق دو همسایه یکدیگر را ندیدند و خانواده پسر هم دیگر پیدایشان نشد. هیچ‌کس فکر نمی‌کرد در همسایگی قتلی اتفاق افتاده و برای پاک‌کردن جرم، پسری نوجوان دست به دامن اسید شود و سر آخر از دوستش کمک بخواهد و او هم پلیس آگاهی را خبر کند. همسایه‌ها می‌گویند: «نمی‌دانیم خانواده آن پسر خبردار شدند یا نه؟ مادرشان می‌آمد و با اینها همدردی می‌کرد که نگران نباشید پیدا می‌شود. پدرش تهران کار می‌کند، بابای پسر هم عکس ستایش را گرفته بود که برای پیدا‌کردنش کمک کند.»

حرف همه‌شان یکی است، همه فامیل داغدار ستایش و هم‌ولایتی‌هایشان می‌گویند: نمی‌شود با تقدیر جنگید که با قانون طرفند و نه با همسایه. «ما مهاجر هستیم اما چه فرقی می‌کند، همه انسانیم. شاید این اتفاق برای یک کودک ایرانی می‌‌افتاد، ما با هم خصومتی نداشتیم.»

بعد از واقعه جز همسایه‌ها که برای همدردی آمدند، فرماندار ورامین، سفیر افغانستان و چند مسئول استانی هم آمده و گفته‌اند که کارهای قانونی را پیش می‌برند. چند وکیل هم اعلام آمادگی کرده‌اند که پرونده را دست بگیرند. نماینده‌های انجمن حمایت از حقوق زنان و کودکان مهاجر هم با خانواده ستایش همدردی کرده و برای کمک به آنها اعلام آمادگی کرده‌اند.

برای صفیه، مادر ستایش تنها دو دختر و دو پسر باقی مانده است؛ نفیسه تا سوم راهنمایی خوانده و حالا نامزد کرده است. رحیمه پنجم دبستان است و منیر احمد، کلاس هشتم است. با وجود حضور بچه‌ها، خانه خالی است. خلوت است و جای ستایش در آن خالی است. «دیگر نمی‌توانیم در خانه بمانیم، باید خانه را عوض کنیم. آنجا که می‌رویم مدام شلوغ می‌شود، همسایه‌ها می‌آیند و خبرنگارها، از این محله باید رفت.» /روزنامه وقایع اتفاقیه

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 127 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 16:21

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء در بازدید نهایی از خط یک ایستگاه متروی شهر آفتاب گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان برای پروژه مترو شهر آفتاب هزینه شده و طول کل این پروژه حدفاصل ایستگاه شاهد تا پرند ۵۲ کیلومتر و شامل پنج ایستگاه است.

به گزارش صبحانه،  سردار عبادالله عبداللهی عصر امروز در بازدید نهایی از خط یک ایستگاه متروی شهر آفتاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه متروی شاهد تا پرند جزو پروژه‌های "مهر ماندگار" است که قرار بود در کمتر از دو سال پایان یابد که به علت کمبود اعتبار تحقق نیافت.

 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء خاطرنشان کرد: طول این پروژه حدفاصل ایستگاه شاهد تا پرند 52 کیلومتر و شامل پنج ایستگاه است.
 
وی تصریح کرد: مشکلات بین شهرداری و وزارت راه به اجرای پروژه به موقع آن لطمه زد ولی قرارگاه خاتم با تامین اعتباری که از محل فروش سهام تامین شده است بخشی از پروژه به طول 4.5 تا پنج کیلومتر را به بهره برداری می‌رساند.
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اشاره به  اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه در کل حدود 75 درصد است، یادآور شد: با تامین اعتبار، این پروژه در کمتر از 14 ماه به اتمام می‌رسد.
 
سردار عبداللهی گفت: فاز بعدی پروژه که تا فرودگاه امام خمینی (ره) است حدود 30 کیلومتر است که اگر اعتبار آن تامین شود تا پایان سال 95 به اتمام می‌رسد.
 
وی یادآور شد: تا به حال حدود 300 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و برای تمام آن یک هزار میلیارد تومان لازم است.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 119 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 4:23

شاندرا ووارانتو، دختر جوانی بود که به امید شروع به کار در یک هتل به آمریکا رفته بود ولی قاچاقچیان انسان او را وادار به روسپی‌گری، بردگی جنسی، استفاده از مواد مخدر و قربانی خشونت کردند و مدت ها طول کشید تا بتواند باند قاچاقچیان انسان را به پای میز محاکمه بکشاند.

به گزارش صبحانه، شاندرا ووارانتو، دختر جوانی بود که به امید شروع به کار در یک هتل به آمریکا رفته بود ولی قاچاقچیان انسان او را وادار به روسپی‌گری، بردگی جنسی، استفاده از مواد مخدر و قربانی خشونت کردند و مدت ها طول کشید تا بتواند باند قاچاقچیان انسان را به پای میز محاکمه بکشاند.

به گزارش  بی بی سی، شاندرا داستان زندگی خود را چنین شرح می دهد: اولین هفته ماه ژوئن سال ۲۰۰۱ بود که وارد آمریکا شدم. برای من آمریکا سرزمین شانس و فرصت بود و به همین دلیل هنگامی که از گمرک فرودگاه جان اف کندی در نیویورک عبور می کردم از این که در این کشور جدید بودم هیجان زده شده بودم؛ اگر چه به دلیل سینما و تلویزیون این کشور به طور عجیبی برایم آشنا به نظر می آمد.

هنگامی که به سالن ورود مسافران قدم گذاشتم اسم خودم را شنیدم و وقتی رویم را برگرداندم مردی را دیدم که عکس من در دستش بود. انتظار داشتم این شخص که نامش جانی، بود مرا به هتلی که قرار بود کار کنم ببرد.

این واقعیت که هتل محل کار من در شیکاگو بود و من وارد فرودگاه جان اف کندی که بیش از هزار کیلومتر با شیکاگو فاصله دارد شده بودم، نشان می داد که تا چه حد ساده و بی تجربه بودم. من که ۲۴ سال داشتم هیچ فکر نمی کردم در چه راهی قدم گذاشته ام.

من بعد از فارغ التحصیل شدن در رشته امور مالی، مدتی را در بانکی در اندونزی کار کرده بودم ولی پس از شروع بحران مالی آسیا و نیز بی ثباتی سیاسی اندونزی، کارم را از دست دادم.

از آنجا که می بایستی هزینه نگاهداری دختر سه ساله ام را تامین کنم در جستجوی کار در خارج از کشور برآمدم. پس از دیدن یک آگهی استخدام در هتل های آمریکا، ژاپن، هنگ کنگ و سنگاپور، آمریکا را انتخاب کردم.

شرط استخدام من، دانستن اندکی زبان انگلیسی و پرداخت مبلغی معادل ۲۷۰۰ دلار بود. حقوقی که به من پیشنهاد شده بود حدود ماهانه ۵۰۰۰ دلار بود که برای نگاهداری دخترم که قرار بود با مادرم در اندونزی بماند، کافی بود.

ورود به آمریکا
من همراه با چهار زن دیگر و یک مرد در فرودگاه جان اف کندی پیاده شده بودیم. جانی، ما را به دو گروه تقسیم کرد و تمام مدارک من از جمله پاسپورتم را گرفت و با دو زن دیگر سوار اتومبیل شدیم.

پس از مدتی، اتومبیل در یک پارکینگ توقف کرد و جانی ما را سوار اتومبیل تازه ای کرد. متوجه شدم که راننده جدید به جانی مبلغی پول داد. در اینجا بود که شک و تردید من شروع شد ولی به خودم تلقین می کردم که نگران نباشم.

راننده تازه هم ما را به راه دوری نبرد و خارج یک رستوران از ما خواست پیاده شده و سوار اتومبیل دیگری شویم. سومین راننده ما را به خانه ای برد و تحویل کسی داد که مسلح بود. این شخص ما را به زور سوار ماشین کرد و به خانه ای در بروکلین برد.

هنگامی که در این خانه باز شد دختر ۱۲ یا ۱۳ ساله ای را دیدم که روی زمین افتاده بود و در حالی که فریاد می زد و خون از بینی اش می آمد، چندین مرد به نوبت به او لگد می زدند.

روز بعد جانی به این خانه آمد و با پوزش از این که پس از جدا شدنش از ما باید اشتباه وحشتناکی رخ داده باشد گفت برای تهیه کارت شناسایی عکس خواهیم گرفت و بعد برای خرید یونیفورم خواهیم رفت تا بتوانیم کارمان را در هتل شیکاگو شروع کنیم. پس از صحنه های فجیعی که دیده بودم جانی به نظرم یک فرشته می آمد و به او اعتماد کردم.

مردی که ما را برای عکس گرفتن برده بود، برای خریدن یونیفورم ما را به مغازه ای برد که لباس های زنانه  و مدل هایی که من هرگز آنها را ندیده بودم می فروخت. اینجا محل فروش یونیفورم نبود.

احساس خطر

متوجه شده بودم که به من دروغ گفته اند و وضعیتم خطرناک است. حتی یادم می آید به اطراف مغازه نگاه می کردم تا ببینم می شود به نحوی فرار کنم؟ ولی می ترسیدم و کسی را هم در آمریکا نمی شناختم. دو دختر دیگری که با من بودند به نظر می رسید از خریدشان لذت می برند.

روز بعد من از گروه خودم جدا شدم و دیگر آن دو دختر را ندیدم. با اتومبیل من را به خانه ای بردند و در آنجا قاچاقچیانی که مرا به آمریکا کشانده بودند به من تجاوز کردند.

آنها اندونزیایی، تایوانی، چینی های مالزیایی و آمریکایی بودند. چیزی که آن شب بخصوص مرا خیلی گیج کرده و ترسانده بود این بود که لباس یکی از این مردان آرم پلیس داشت و تا به امروز نمی دانم که او واقعا پلیس بود یا نه.

آنها به من گفتند که ۳۰ هزار دلار به آنان بدهکارم و باید با این کار بدهی ام را بپردازم. من را به روسپی‌ خانه ها، آپارتمان ها، هتل ها و کازینوهای متعددی در شرق آمریکا بردند ولی من به ندرت دو روز در یک جا بودم و هرگز نمی دانستم کجا هستم یا کجا می روم.

قاچاقچیان من را با زور اسلحه وادار به استفاده از مواد مخدر می کردند. هر روز تمام ۲۴ ساعت به انتظار می نشستیم و اگر کسی نمی آمد کمی می خوابیدیم. در مواقعی که مشتری نبود خود قاچاقچیان به ما تجاوز می کردند.

علیرغم این اتفاقات، مثل این بود که کرخ شده بودم و نمی توانستم گریه کنم. در حالی که اندوه، عصبانیت و نومیدی بر من غلبه کرده بود، کارهایی را که به من می گفتند انجام می دادم و به سختی برای زنده ماندن تلاش می کردم. من منظره دختر بچه ای را که به او کتک می زدند فراموش نکرده بودم و می دیدم قاچاقچیان چطور زنانی را که سرکشی می کردند و حاضر به تن‌فروشی نمی شدند کتک می زدند.

بیشتر شب ها حدود نیمه شب یکی از قاچاقچیان مرا با اتومبیل به یک کازینو می برد. گارد محافظ من که اسلحه به دست داشت من را از در مخصوص خدمه هتل به اطاق مخصوص می برد. در تمام طول شب مامور محافظ من در راهرو می ایستاد تا مانع فرار من شود.

از نظر جسمی ضعیف بودم و قاچاقچیان فقط به من سوپ ساده برنج می دادند و غالبا تحت تاثیر مواد مخدر قوی بودم.

دفتر خاطراتی داشتم که با مخلوطی از زبان های اندونزیایی، ژاپنی و علائم و اشارات سعی می کردم اتفاقاتی را که در طول روز افتاده در این دفتر یادداشت کنم. این که چکار کرده ام، کجا رفته ام. تاریخ روزها را نیز می نوشتم که البته کار مشکلی بود چون در داخل روسپی‌خانه راهی نبود که بدانم شب است یا روز.

تصمیم به فرار
روزی که با نینا دختر ۱۵ ساله ای که با من دوست بود به روسپی‌ خانه ای در بروکلین رفته بودم، رئیس این روسپی خانه که زن خوب و مهربانی به نظر می رسید شماره تلفن مرد جوانی را به ما داد و گفت که اگر روزی توانستیم خودمان را از این بند آزاد کنیم این مرد به ما کار شرافتمندانه خواهد داد و خواهیم توانست پول پس انداز کنیم و به اندونزی برگردیم.

چند روز بعد من و نینا موفق شدیم از راه پنجره کوچک دستشویی که بازمانده بود فرار کنیم و به شماره تلفنی که به ما داده شده بود زنگ بزنیم.

مرد جوان به دیدنمان آمد و ما را به یک هتل برد و گفت منتظر باشیم تا برای ما کار پیدا کند. او از ما مواظبت می کرد و غذا و لباس برایمان می آورد. ولی پس از چند هفته سعی کرد ما را وادار به همبستری با مردان هتل کند. وقتی حاضر به این کار نشدیم به جانی تلفن کرد تا بیاید و ما را ببرد. معلوم شد او هم یکی از همان قاچاقچیان است و با زنی که رئیس روسپی‌خانه بروکلین بود همکاری می کند.

اما قبل از رسیدن جانی، من موفق به فرار شدم و خودم را به یک ایستگاه پلیس رساندم و ماجرا را شرح دادم. ولی مامور پلیس حرف های من را باور نکرد و با وجود نداشتن پول و مدارک، گفت در خیابان خطری من را تهدید نمی کند. دو مامور دیگر هم جواب مشابهی دادند.

پس از آن به کنسولگری اندونزی رفتم و برای گرفتن پاسپورت و مدارک دیگر، تقاضای کمک کردم می دانستم که در کنسولگری اطاقی هست که در مواقع اضطراری اشخاص می توانند آنجا بخوابند ولی آنها هم کمکی به من نکردند.

سرگردانی در خیابان های نیویورک
ناچار شدم که شب ها را در خیابان ها یا متروی نیویورک بخوابم و برای پول غذا گدایی کنم. هر وقت کسی به حرف من گوش می داد داستان زندگی ام را تعریف می کردم و می گفتم در همان نزدیکی خانه ای است که زنان در آنجا زندانی اند و احتیاج به کمک دارند. روزی مردی که می گفت نامش ادی، است برای من غذا خرید. او یک ملوان اهل اوهایو بود که در مرخصی به سر می برد. وقتی شرح حالم را به او گفتم، از من خواست ظهر روز بعد در همانجا او را ملاقات کنم.

روز بعد که ادی را دیدم به من گفت از طرف من با اف بی آی، تلفنی صحبت کرده و اف بی آی به پلیس آن ناحیه تلفن زده. می بایستی ما همان دقیقه به ایستگاه پلیس برویم تا ماموران به من کمک کنند.

دو کارآگاه به تفصیل از من سئوال کردند. من دفتر خاطراتم را که جزئیات محل روسپی‌خانه ها را نوشته بودم و جعبه کبریت هایی را که از کازینوهایی که در آنجا مجبور به تن‌فروشی شده بودم، برداشته بودم به ماموران نشان دادم. آنها با شرکت هواپیمایی و اداره مهاجرت تماس گرفتند تا از صحت اظهارات من مطمئن شوند.
 
پس از آن از من خواستند همراه آنها به روسپی‌خانه بروکلین بروم تا دوستانم را آزاد کنند.

الان از یادآوری صحنه دستگیری قاچاقچیان لذت می برم ولی در آنموقع خیلی نگران بودم و می ترسیدم که ماموران وارد ساختمان شوند ولی ببینند که آن شب هیچ اتفاقی نمی افتد. از این بیم داشتم که فکر کنند به آنان دروغ گفته ام و مرا زندانی کنند.

پس از رسیدن به ساختمان توانستم از پشت پنجره با نگاه به داخل اطاق، جانی و دخترانی را که آنجا کار می کردند ببینم. سه زن که یکی از آنها نینا بود دیده می شدند. هیچ وقت صحنه ای را که این زنان که برهنه بودند و تنها با حوله ای خودشان را پوشانده بودند، از ساختمان خارج می شدند، فراموش نخواهم کرد. دوستان من آزادی شان را به دست آورده بودند و از خوشحالی فریاد می کشیدند.

جانی و دو مرد دیگری که روز بعد دستگیر شدند متهم و نهایتا مجرم شناخته شدند.

تلاش برای بازگشت به زندگی عادی

ولی من برای التیام دردهایم هنوز به کمک و گذشت زمان احتیاج داشتم. ماموران اف بی آی، من را به موسسه ای در نیویورک که به قربانیان جنایت و اذیت و آزار کمک می کند، معرفی کردند. کارکنان این موسسه ترتیبی دادند که بتوانم به طور قانونی در آمریکا بمانم و کار پیدا کنم.

من می توانستم به اندونزی و نزد خانواده ام برگردم ولی برای این که بتوانم علیه قاچاقچیان انسان شهادت دهم، می بایستی در آمریکا بمانم. تمام این روند چندین سال طول کشید.

قاچاقچیان در اندونزی برای پیدا کردن من در جستجوی یافتن نشانی منزل مادرم بودند و به همین جهت مادرم و دخترم ناچار شدند مخفی شوند. ولی خطری که آنان را تهدید می کرد تا آن حد زیاد بود که موسسه ای که به من کمک کرده بود، امکانات آمدن دخترم به آمریکا را فراهم کرد وسرانجام در سال ۲۰۰۴ دخترم به من ملحق شد. در سال ۲۰۱۰ به من اجازه اقامت دائم در این کشور داده شد.

اکنون ۱۵ سال از تاریخی که وارد آمریکا شدم می گذرد. دختر کوچکم الان یک تین ایجر است و یک پسر ۹ ساله هم دارم. تصمیم گرفته ام برای نجات قربانیان قاچاق انسان از هیچ کمکی دریغ نکنم و به همین جهت تشکیلاتی به اسم منتاری، را تاسیس کردم که به این قربانیان کمک می کند تا دوباره در جامعه ادغام شوند و کار پیدا کنند.

در همین حال ما سعی می کنیم کسانی را که هنوز فکر می کنند آمریکا بهشت موعود است با خطراتی که بر سر راهشان است آشنا کنیم. هرسال قاچاقچیان انسان ۱۷ تا ۱۹ هزار نفر را به طور غیرقانونی به آمریکا می آورند.

من در کلیساها، مدارس، دانشگاه ها و ادارات دولتی در باره تجربیاتم صحبت می کنم. چندی قبل از سناتورهای آمریکایی درخواست کردم قانونی را تصویب کنند که به موجب آن باید کارگران خارجی که به آمریکا می آیند به حقوق خود آگاهی داشته و برای استخدام پول پرداخت نکنند و در باره دستمزد و شرایط زندگی شان در آمریکا واقعیت به آنان گفته شود. خوشحالم که اکنون قانون عوض شده و آژانس هایی که کارشان استخدام کارگر از خارج از آمریکاست، باید قبل از شروع فعالیت، در وزارت کار آمریکا ثبت نام کنند.

در سال ۲۰۱۵ بود که از من درخواست شد عضو یک شورای مشورتی جدید شوم که کارش کمک به قربانیان قاچاق انسان است و برای اولین بار در ماه ژانویه در کاخ سفید آمریکا با اعضای این شورا ملاقات کردم.

هنوز با نینا که به تازگی ۳۰ ساله شد دوست نزدیک هستم و شماره تلفن ادی، مردی را که هنگامی که درمانده بودم، از جانب من با اف بی آی صحبت کرده بود، تا این اواخر داشتم.

در سال ۲۰۱۴ حوالی کریسمس به او تلفن کردم تا او را در جریان اتفاقاتی که برایم افتاده بود بگذارم ولی او حرف من را قطع کرد و گفت تمام داستان من را دنبال کرده و از این که برای خودم زندگی تازه ای درست کرده ام خوشحال است. ادی گفت: "هرگز فکر نکن که از من تشکر کنی- همه این کارها را خودت کرده ای."

ولی ادی من از تو متشکرم که آن روز در پارک به حرف هایم گوش دادی و کمکم کردی تا زندگی ام را دوباره شروع کنم.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 4:23

انتشار اظهارنامه مالیاتی ولادیمیر پوتین دو هفته پس از آغاز رسوایی «اسناد پاناما» صورت گرفت.

به گزارش صبحانه،  به نقل از خبرگزاری فرانسه بر اساس اظهار نامه مالیاتی ولادیمیر پوتین که منتشر شد وی در سال 2015، هشت میلیون و نهصد هزار روبل معادل یکصد و هجده هزار و دویست یورو درآمد کسب کرده است که این مبلغ نسبت به سال 2014، یک میلیون و سیصد هزار روبل بیشتر است.

براساس این اظهارنامه وی همچنان مالک یک آپارتمان هفتاد و هفت متر مربعی، پارکینگ، سه خودروی متعلق به دوران اتحاد جماهیرشوروی سابق و یک کاروان متصل به خودرو است.

انتشار اظهارنامه مالیاتی ولادیمیر پوتین دو هفته پس از آغاز رسوایی «اسناد پاناما» صورت گرفته است.

به گفته کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقی، نزدیکان ولادیمیر پوتین و از همه مهمتر سرگئی رولدوگین نوازنده روس، دو میلیارد دلار در بانک ها و شرکت های صوری خارج از کشور مخفی کرده اند.

به گفته این کنسرسیوم بین المللی، سرگئی رولدوگین به علاوه چند شرکت برون سرزمینی در ارتباط با شرکت های دولتی روسیه را در اختیار دارد.

رییس جمهوری روسیه با تاکید بر این که سرگئی رولدوگین تمامی در آمدی که بدست آورده است را برای خرید ابزار موسیقی به ویژه دو عدد ویلن، دو عدد ویلنسل و اشیاء منحصر به فرد هزینه کرده است، هرگونه فساد مالی را رد کرد.

ولادیمیر پوتین در نشست سالانه پرسش و پاسخ با مردم کشورش در تلویزیون ،روز پنجشنبه اذعان کرد «اطلاعات اسناد پاناما درست بود اما وی تضمین کرد این اطلاعات هیچ چیز غیرقانونی را افشا نمی کنند.

رییس جمهوری روسیه آمریکا را به نقش داشتن در پشت پرده این« تحریکات» متهم کرد.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 123 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 4:23

فروشنده پیج است؛ فروشنده‌ای که وقتی از درآمدش سؤال می‌کنم، محجوبانه پاسخ می‌دهد: «یه‌ کم دیگه ‌میلیاردر می‌شم!» به گفته خودش هفت سال است که با اینترنت نان می‌خورد.

به گزارش صبحانه، «پیام که دریافت می‌شود چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد تا پاسخ دهد. مدیر یکی از پرطرفدارترین کانال‌های تلگرام است که به گفته خودش، ماهانه ٣٠‌ میلیون تومان درآمد دارد. برایش در تلگرام می‌نویسم در حال نوشتن گزارشی درباره کسب‌وکارهای اینترنتی هستم و می‌خواهم درباره تجربه او بدانم. او که نام کاربری «منصور قیامت» را دارد و البته نام اصلی‌اش هم نیست، چند ثانیه بعد پاسخ می‌دهد: «جواب این سؤال که خیلی واضحه. مخاطب‌های یک کانال یا پیج وقتی زیاد بشن، می‌شه تبلیغات گرفت و در کانال یا پیج نمایش داد و کسب درآمد کرد. موضوع پیچیده‌ای نیست.» و وقتی می‌پرسم: «چطور بازاریابی می‌کنید؟» باز هم با همان بی‌خیالی قبلی جواب می‌دهد: «بازاریابی نیازی نیست. خود آگهی‌دهنده‌ها میان بهم پیام میدن.»

اما موضوع به آن سادگی‌ها که منصور قیامت، جوان ٣١ساله قمی و تحصیل‌کرده زبان انگلیسی، می‌گوید، نیست. خیلی‌ها مثل او و با آرزوی داشتن شغلی بی‌دردسر و با درآمد ‌میلیونی وارد این کار می‌شوند و بعد از مدتی می‌بینند برای جلب مخاطب باید دست به کارهایی بزنند که عاقبت آن را یا پلیس فتا تعیین می‌کند یا فیلترینگ تلگرام.

«پیج‌فروشی»، «افزایش فالوئر اینستاگرام» و «افزایش ممبر کانال» از عجیب‌ترین و البته خطرناک‌ترین شغل‌های دنیای مجازی یا کسب‌وکارهای اینترنتی هستند. عجیب از این نظر که به گفته «رضا الفت‌نسب»، دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی، خود سازمان توسعه تجارت الکترونیک هم که مرجع تصمیم‌گیرنده درباره مشاغل وابسته به اینترنت است، هنوز نمی‌داند باید اینها را شغل به حساب بیاورد یا نه و خطرناک به این دلیل که همین رسمی‌ نبودن در بسیاری موارد مانع از آن می‌شود که صاحبان این مشاغل بتوانند «نماد اعتماد الکترونیکی» دریافت کنند و این یعنی داشتن یک «شغل غیرقانونی».

الفت‌نسب در این زمینه به «شرق» می‌گوید: «کسب‌وکارهای اینترنتی، حوزه بسیار وسیع و متنوعی است. هر روز یک امکان جدید به امکانات فضای مجازی اضافه می‌شود و به‌ همین‌ دلیل کنترل و تصمیم‌گیری درباره آنها کار آسانی نیست. ولی واقعیت این است که باید در این زمینه قانون‌گذاری و حمایت از سوی نهادهای دولتی انجام گیرد. اگر شما از ترافیک و آلودگی هوا حرف می‌زنید و خواهان حل‌شدن آنها به‌ وسیله رواج خدمات اینترنتی هستید، باید از مشاغل اینترنتی حمایت و برای آنها قانون‌گذاری کنید وگرنه اوضاع همین می‌شود که می‌بینید».

اشاره او به پیج‌فروشی در اینستاگرام است؛ پیج‌هایی که با اسامی‌ای مثل «سحر»، «سپیده»، «نیلوفر»، «شیما» و... در اینستاگرام برای فروش درست می‌شود. عکسی که برای پروفایل این پیج‌ها انتخاب و استفاده می‌شود، عکس‌های دزدیده‌ شده از گوشه‌ و کنار اینترنت است و در بخش توضیحات پیج هم آمده: «برای خرید پیج از ١٠K تا ٥٥٠K در تلگرام پیام بدید.»

آنچه درون این پیج‌ها آپلود می‌شود و در دسترس عموم قرار می‌گیرد، باز هم عکس‌های شخصی دخترانی است که شاید روحشان هم خبر نداشته باشد عکسشان در یک صفحه اینستاگرام قرار گرفته تا مخاطبان آن پیج را افزایش دهد و آن پیج را برای فروش آماده کند. معمولا هم این اتفاق می‌افتد. فالوئرهای پیج به‌ صورت واقعی یا غیرواقعی (به قول خود فروشندگان پیج «فالوئر فیک») بالا می‌رود. با بالارفتن فالوئرها، آگهی‌دهنده‌ها سراغ این پیج‌ها می‌آیند؛ یا آن را می‌خرند تا برای تبلیغ محصولاتشان یا برای انتشار یک یا دو پست تبلیغاتی، از این پیج‌ها استفاده می‌کنند. درباره تلگرام هم اتفاق کاملا مشابهی می‌افتد، هرچه ممبر (عضو) یک کانال بیشتر باشد، فروش آن راحت‌تر و تبلیغات در آن مؤثرتر خواهد بود.

به آدرس تلگرامی که در یکی از این پیج‌ها اعلام شده پیام می‌دهم. از او درباره قیمت‌ها و کارش می‌پرسم. پاسخ ادمینی که هیچ ردپایی از «خود واقعی‌اش» در میان نیست، این است: «سلام خسته نباشین... اول از همه خواهر من فیک ندارم... واقعی و تضمینی کار می‌کنم و بعد از خرید بازم فالوها میره بالا اگه فعالیت‌تون خوب باشه... اینکه من با عکس دختر میارم پیجارو بالا دروغه و پیجای من آنالیز شده توی اینستا هست و دائمی فالو می‌گیره تا حدی... قیمت هر ١K (هزار نفر) مساوی با ١٠ ‌هزار تومان... قیمت جاهای دیگه بالاتره... سر قیمت چونه نمی‌زنم... اگه به این قیمت راضی هستی پیام بده... فروش به‌صورت غیرحضوریه... اگه اعتماد بکنی که چه بهتر... شماره کارت میدم کارت‌به‌کارت می‌کنی بعدِ واریز، رمز داده می‌شه... جواب این سؤالت که از کجا معلوم واقعی و فیک نیستن و از کجا معلوم بعد واریز پیجو تحویل میدم، جوابت راحته، فیک از تعداد لایک‌هایی که توی یه ساعت اول گذاشته شده، معلوم میشه... برام مهم اینه بفروشم... مشتریم مشتری میاره... پیچوندن هیچ ارزشی نداره و اگه من بپیچونم، یه شاکی داشته باشم، ‌هزار تا شاکی که پیجشونو بقیه پیچوندن به شاکیام اضافه میشه... قانون قیمت گفته شد، خریداری پیام بده... در پناه حق... حالا قیمت واقعی پیج‌رو توی گوگل سرچ کنی: فروش پیج اینستا، می‌فهمی... خدا نگهدار.»

قیمت پست‌های تبلیغاتی در پیج‌های پربیننده اینستاگرام هم به نقل از یکی دیگر از فروشندگان پیج این است: «یک ساعت، ١٠ هزار تومان، دو ساعت، ١٥‌ هزار تومان، سه‌ ساعت، ٢٠‌ هزار تومان، شش ساعت (دو بار ریشات) ٤٠‌ هزار تومان، ٢٤ ساعت (دو بار ریشات) ٥٠ هزار تومان. پکیج هفتگی: تبلیغ هفتگی روزی یک عکس، یک‌ساعته، ٥٠ هزار تومان، تبلیغ هفتگی روزی یک عکس، دو ساعته، ٨٠‌ هزار تومان. پکیج ماهانه: تبلیغ ماهانه روزی یک عکس، یک‌ ساعته، ٢٠٠ ‌هزار تومان، تبلیغ ماهانه روزی یک عکس، دو ساعته، ٣٠٠ ‌هزار تومان. افزایش فالوئر تضمینی: هر هزار فالوئر، صد هزار تومان.» البته فروشندگان پیج‌ها دوست ندارند درباره درآمدشان حرف بزنند. همان‌طور که «آقای ‌میلیاردر» دوست ندارد.

ملاقات با آقای ‌میلیاردر

«سروش امیدی»، ٢٥ساله فروشنده پیج است. اما فروشنده‌ای که وقتی از درآمدش سؤال می‌کنم، محجوبانه پاسخ می‌دهد: «یه‌کم دیگه ‌میلیاردر می‌شم!» به گفته خودش هفت سال است که با اینترنت نان می‌خورد. با طراحی وب‌سایت و فروش سرور، ‌هاستینگ و دیگر فضاهای اینترنتی کارش را آغاز کرده و حالا یک شرکت دارد با ٣٠ نفر نیروی مستقر و ٨٠ نیروی دورکار. موضوع شرکت هم «فروش پیج اینستاگرام با فالوئر بالا»، «افزایش تعداد فالوئرهای اینستاگرام»، «فروش کانال تلگرام» و «افزایش ممبر کانال» همگی به‌صورت تضمینی و البته تبلیغات در پیج‌های پربازدید است.

امیدی در این زمینه به «شرق» می‌گوید: «بهمن‌ سال ١٣٩٢ سراغ تبلیغات در پیج اینستاگرام رفتم و توانستم از بهمن‌ماه تا ١٣ فروردین ١٣٩٣، در یک پیج با مضمون جُک و طنز ٣٠ هزار فالوئر پیدا کنم. ٣٠ هزارتایی که شدم، یک هتل برای تبلیغاتش به پیجم پیام داد و چون تعرفه‌های تبلیغات پیج خیلی پایین بود، این هتل که تا قبل از آن همیشه در سطح شهر بیلبورد داشت، بیلبوردهایش را جمع کرد و همه تبلیغاتش را به اینستاگرام و پیج من آورد.»

او ادامه می‌دهد: «مردادماه ١٣٩٣ یک سایت برای فروش پیج ایجاد کردم و تبدیل به اولین کسب‌وکار اینترنتی در این زمینه شدم. اوایل، کارم سخت بود و سازمان توسعه تجارت الکترونیک به من نماد اعتماد الکترونیکی نمی‌داد چون بعضی‌هایشان اصلا نمی‌دانستند اینستاگرام چیست؟ دو ماه طول کشید تا نماد گرفتم. از همان مرداد تا پایان اسفند ٩٤ ما پنج ‌هزار سفارش داشته‌ایم و پنج ‌هزار مشتری متفاوت از سرویس اینستاگرام ما استفاده کرده‌اند.»

اما قیمت‌های شرکت آقای‌ میلیاردر چطور است؟ به گفته خودش، فروش پیج اینستاگرام بسته به تعداد فالوئر پیج، از ٢٦ هزار تومان شروع می‌شود تا پیج ٨٠‌ میلیون‌تومانی! افزایش فالوئر هم از ٨٠ هزار تومان تا ١١٠ هزار تومان در ازای هزار فالوئر است. پس از ارائه امکانی به اسم «کانال» از سوی شبکه اجتماعی تلگرام، فروش کانال و افزایش ممبر هم به خدمات شرکت سروش امیدی اضافه شده است و از بهمن ٩٤ تاکنون ٩٠٠ سفارش در زمینه خدمات کانال داشته‌اند. قیمت‌ها هم به این شرح است؛ کانال با هزار ممبر با قیمت صد ‌هزار تومان، کانال با پنج هزار ممبر با قیمت ٥٠٠‌ هزار تومان و کانال با ١٠ هزار ممبر با قیمت ٩٧٠ ‌هزار تومان فروخته می‌شود. این البته همه ماجرا نیست. امیدی به گفته خودش، بزرگ‌ترین کمپین تبلیغاتی با ١٨ هزار پیج را دارد و برخی از پیج‌های فروشی‌شان دو ‌میلیون فالوئر دارند. خودش این اتفاق را این‌طور توضیح می‌دهد: «همان‌طوری که پول، پول می‌آورد، فالوئر هم فالوئر می‌آورد. شما کافی است تعداد فالوئرهایتان در اینستاگرام از صد هزار نفر بالاتر برود. دیگر حتی خود اینستاگرام هم شما را به‌ عنوان یکی از پیج‌های پرفالوئر به دیگران معرفی می‌کند. ما البته اقدامات دیگری هم انجام می‌دهیم مثل تبادل پیج یا تب‌ کردن که به این شکل اتفاق می‌افتد یک پیج با فالوئر زیاد پیج ما را در صفحه‌اش تبلیغ می‌کند و پیج ما، پیج او را. درباره کانال هم دقیقا همین است.»

او البته تأکید دارد: «ما البته یک تیم محتواسازی قوی داریم که محتوایی که کاربران می‌پسندند را تولید می‌کنیم و در کانال‌ها و پیج‌هایمان قرار می‌دهیم. برای فالوئر کسب‌ کردن دست به آنالیز می‌زنیم تا بر اساس سلیقه‌های مختلف عمل کنیم و چون یک شرکت حقوقی هستیم، شرکت‌های بزرگ سراغمان می‌آیند. معمولا افراد حقیقی که پیج درست می‌کنند و خودشان تلاش می‌کنند فالوئر به دست بیاورند، نمی‌توانند مشتری‌هایی حقوقی هم داشته باشند. ما حتی به پلیس فتا برای حل برخی پرونده‌هایشان، کمک می‌کنیم.»

البته هر کاری هم سختی‌های خاص خودش را دارد. فروشنده‌ میلیاردر پیج و کانال درباره سختی‌های کارش می‌گوید: «یکی از ادمین‌های ما یک پسر متولد ٧٨ است که در یکی از روستاهای اطراف فیروزآباد شیراز زندگی می‌کند. این ادمین ماهی شش‌ میلیون تومان درآمد دارد. ولی الان سه ماه است که دارد شش‌ میلیون پول درمی‌آورد. یک سال تمام هیچ درآمدی نداشت. خود من شب‌های زیادی نخوابیده‌ام و موبایل به دست بوده‌ام. باورتان نمی‌شود ولی بعضی روزها ممکن است هفت ساعت مداوم در حال کار با موبایل باشم. این یک کار واقعی است و باید برایش وقت بگذاری. مهم‌تر از آن سلیقه و حوصله داشته باشی و زود ناامید نشوی.»

کاسبان اینترنت یا برهم‌زنندگان امنیت

تعداد کسب‌وکارهای اینترنتی که مثل کسب‌وکار سروش امیدی، قانونی باشد، کم است اما تعدادشان رو به افزایش. این را دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی می‌گوید. الفت‌نسب توضیح می‌دهد: «روزی که ما انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی را راه‌اندازی کردیم، کمتر از هزار کسب‌وکار اینترنتی از سازمان توسعه تجارت الکترونیک نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرده بودند. نزدیک به دو سال این تعداد به ١٥ هزار کسب‌وکار رسیده است. این یعنی ما در حوزه شغل‌های فضای مجازی با یک رشد فزاینده روبه‌رو هستیم و به‌همین‌دلیل لازم است در این زمینه به شکل جدی قانون‌گذاری صورت گیرد. الان تنها قانون موجود در زمینه تجارت الکترونیک مربوط به سال ١٣٨٢ است که مشکلات بسیاری دارد و نیاز به اصلاح دارد.»

انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی که شاید اسمش برای خیلی‌ها ناآشنا باشد، برای رفع خلأهایی مانند آنچه الفت‌نسب گفت، به وجود آمده است. این انجمن صنفی که مجوز تأسیسش را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌ عنوان یک سازمان مردم‌نهاد گرفته، از سال ١٣٩٢ آغاز به کار کرده است و ٤٠٠ عضو دارد که همگی از طریق اینترنت ارتزاق می‌کنند. او در زمینه کسب‌وکارهای اینترنتی غیرقانونی می‌گوید: «مشکل اساسی این است که در این زمینه‌ سازمان‌ها و نهادهای موازی بسیار زیادی وجود دارد از بانک مرکزی گرفته تا وزارت بهداشت! مشکل دیگر هم این است که در این زمینه از ما که یک نهاد صنفی هستیم، کمک نمی‌گیرند. ما از ابتدای شروع فعالیتمان تاکنون به همه نهادهای دولتی موجود در این زمینه نامه نوشته‌ و اعلام کرده‌ایم حاضر به هر نوع همکاری هستیم. حتی حاضریم برای تخلفات احتمالی با پلیس فتا همکاری داشته باشیم اما از تنها جایی که در این مدت جواب گرفته‌ایم یکی مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است و دیگری سازمان توسعه تجارت الکترونیک.»

او ادامه می‌دهد: «همه هم فقط تخلفات را می‌بینند درحالی‌که این حوزه، مسائل بسیار زیادی دارد. مثلا در زمینه پرداخت مالیات یا بیمه یا جواز کسب، ما مشکلات بسیار زیادی داریم. ما حتی به کمیته فیلترینگ هم نامه‌نگاری داشته‌ایم ولی پاسخ مناسبی دریافت نکرده‌ایم. حتما باید با محتواهای غیراخلاقی، غیرشرعی و غیرقانونی برخورد شود. اما تخلفاتی که در این حوزه اتفاق می‌افتد، تخلفات امنیتی نیست که قرار باشد با اشد مجازات روبه‌رو شود. گاهی حتی شاهد بوده‌ایم یک فروشگاه اینترنتی را که محصول می‌فروخته، فیلتر کرده‌اند. این در حالی است که تخلف این فروشگاه، به کار بردن یک تبلیغ بوده، نه به خطرانداختن امنیت ملی. اگر چه در زمینه جلوگیری از فیلترینگ، قدرتمندتر از ما هم نمی‌تواند کاری کند، ولی باز هم ما حاضر به همکاری در این زمینه با کمیته فیلترینگ هستیم.»

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 122 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:06

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با اشاره به پیش‌رو بودن روز پدر نسبت به سودجویی برخی از افراد سودجو در فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش صبحانه، سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش با اشاره به برخی از شگردهای کلاهبرداری در این ایام گفت: متاسفانه یکی از علل مهم وقوع چنین کلاهبرداری هایی را می توان در حسن اعتماد بیش از حد هموطنان دانست. مجرمان سایبری از این حسن اعتماد سوءاستفاده کرده و با استفاده از تکنیک های مهندسی اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات کاربران، برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی و .... می کنند.

وی افزود: ارسال بدافزار، ارائه کادو و هدایای تقلبی، ارائه کالاهایی مغایر با کالای درخواستی، طراحی سایت های جعلی(فیشینگ) و... از نمونه های مختلف شگردهای کلاهبردارانه این ایام است، گفت: عمدتا این سایت‌های قارچ‌گونه در این ایام با وعده های تخفیف ویژه در فضای سایبر فعال شده و مدتی بعد هم از دسترس خارج می‌شوند.

وی در توصیه به کاربران فضای مجازی که قصد خرید کادوی روز پدر از طریق فضای مجازی را دارند، گفت: خرید کردن از سایت های معتبر و مهم و دارای نماد اعتماد الکترونیک(enamad) ضروری است. همچنین شهروندان باید در خریدهای آنلاین دقت داشته باشند در دام فیشرها (طراحان صفحات جعلی) گرفتار نشوند چرا که این افراد صفحاتی جعلی شبیه به صفحه اصلی ایجاد کرده و به دنبال سرقت اطلاعات مهم کاربران که عمدتاً اطلاعات بانکی است هستند.

آذردرخش دقت در آدرس نوشته شده در آدرس بار را بسیار مهم دانست و گفت: مهمترین راه برای جلوگیری از عملی شده اهداف فیشرها، نوشتن آدرس صحیح توسط خود کاربر می باشد. لذا از رفتن به لینک هایی که در سایت های مختلف و یا شبکه های اجتماعی ارائه شده است خودداری کنید.

وی همچنین ارسال پیامک های تبریک از سوی افراد ناشناس را یکی دیگر از شگردهای مرسوم دانست و گفت: این افراد با ارسال پیامک های مختلف در قالب sms و email و مطالب جذاب و اغوا کننده، کاربران را به لینک های دیگر راهنمایی می کنند. این لینک ها می تواند همان لینک‌های جعلی فیشینگ باشد.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا ارسال بدافزار را یکی دیگر از شگردهای این افراد دانست و گفت: هدف افراد سودجو از ارسال بدافزار، فعالیت های جاسوسی، تخریب و یا سرقت اطلاعات است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام اطلاع‌رسانی پلیس فتا، آذردرخش در توصیه ای دیگر به کاربران فضای مجازی گفت: هموطنان عزیز به این گونه پیام ها که از سوی افراد ناشناس ارسال شده است توجه نکنند چون ممکن است اهداف مجرمانه ای در پشت ماجرا باشد.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 111 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:06

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با تشریح جزییاتی از حادثه قتل دخترک افغان در ورامین ضمن بیان اینکه این دختربچه را همچون فرزند خودمان می‌دانیم، گفت:‌ پلیس خواهان اشد مجازات برای متهم است.

به گزارش صبحانه، سرهنگ عبدالرضا ناظری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزییات این حادثه گفت: در تاریخ 22 فروردین‌ماه امسال یک مورد مفقودی به پلیس اطلاع داده شد که بلافاصله با توجه به حساسیت موجود، تیمی ویژه از زبده‌ترین کارآگاهان پلیس آگاهی شرق استان تهران رسیدگی به موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس در کوتاه‌ترین زمان با انجام تحقیقاتی تخصصی به سرنخ‌هایی از این پرونده رسیدند، گفت: فردای روز شکایت یعنی در تاریخ 23 فروردین‌ماه یعنی در زمانی کمتر از 24 ساعت، همکاران من در پلیس آگاهی موفق به شناسایی قاتل شده و این فرد را که پسری 17 ساله بود دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با بیان اینکه متهم در مقر پلیس به قتل این دختربچه 6 ساله اعتراف کرد، افزود: پس از تشکیل پرونده بلافاصله پرونده متشکله به مرجع قضایی تحویل داده شد و در حال حاضر رسیدگی به این پرونده در دستگاه قضا در حال انجام است.

ناظری با بیان اینکه متهم پسری 17 ساله و محصل بود، اظهار کرد: شایعات مختلفی در این زمینه در فضای مجازی منتشر شد که برخی از آنها صحت نداشت.

پلیس خواهان اشد مجازات برای متهم است

وی درباره اینکه آیا این پسربچه اقدام به ربودن دخترک شش ساله کرده بود، گفت: در تحقیقات پلیس مشخص شد که خانواده این فرد در همسایگی آنها بوده و با یکدیگر رفت و آمد داشته‌اند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به جدیت پلیس به ایسنا گفت: پس از حادثه از خانواده این دختربچه دلجویی شد و البته در همان زمان اعلام گزارش نیز ما به خانواده این فرد قول دادیم که این دختربچه را همچون فرزند خودمان می‌دانیم با جدیت تمام برای رسیدگی به این پرونده اقدام خواهیم کرد که خوشبختانه پلیس موفق به کشف جرم در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد اما این حادثه برای ما بسیار تلخ بود و ای کاش هیچ‌گاه چنین حادثه‌ای رخ نمی‌داد.

ناظری با تاکید بر اینکه پلیس خواهان اشد مجازات برای این فرد است، اظهار کرد: برای پلیس تابعیت افراد اهمیتی نداشته و زمانی که یک جرم رخ می‌دهد حتما با عاملان آن برخورد خواهیم کرد. کما اینکه در این پرونده همین اتفاق افتاد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران ابراز امیدواری کرد که با همکاری خوبی که دستگاه قضایی داشته است، رسیدگی به این پرونده به سرعت ادامه یابد.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 111 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:06

معاون آمادگي و پدافند غيرعامل سازمان مديريت بحران شهرداري تهران گفت: عامل بروز نشست زمين در خيابان ايران زمين شهرك غرب شكستگي شير آتش نشاني و جاري شدن مقدار زيادي آب در سطح زمين بود.

به گزارش صبحانه، غلامرضا احمدي شامگاه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: عصر امروز در فاز نخست خيابان ايران زمين شهرك غرب، در محدوده يك قطعه زمين گودبرداري شده، شكستگي يك لوله شير آتش نشاني موجب جاري شدن مقدار زياد آب شد كه به دليل سست بودن خاك گودالي به عمق پنج متر مربع ايجاد شد.

معاون آمادگي و پدافند غيرعامل سازمان مديريت بحران شهرداري تهران خاطرنشان كرد: با حضور عوامل آتش نشاني و سايرعوامل مديريت بحران شهرداري منطقه دو تهران، عمليات مهار نشست آغاز و در حال حاضر محل نشست زمين ترميم شد.

وي بيان كرد: خودروهايي كه در مجاورت محل حادثه بودند به منظور پيشگيري از خسارت به محل امن منتقل شدند و با هماهنگي پليس راهور معابر محل حادثه تا ايمن سازي كامل محل مسدود شد.

در اين باره همچنين يك منبع آگاه به خبرنگار ايرنا گفت: محل مورد حادثه متعلق به اراضي بابك زنجاني در شهرك غرب بوده است.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 112 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 3:04

شهرت این منطقه به «کانال» است؛ کانالی که دو اقیانوس را به هم وصل می‌کند، زمینی که کانال ارتباطی دو قاره آمریکای شمالی و جنوبی است، و البته، چرا که نه! کانالی که دریای پول‌های کثیف را به جریان پول تمیز، متصل می‌کند.

به گزارش صبحانه، به نقل از ایسنا، «پاناما» وقتی کشور مستقلی شد که کلمبیا،‌ با حفر کانالی در سرزمینش برای متصل‌کردن اقیانوس‌های اطلس و آرام مخالفت کرد. بعد جریان‌های ملی‌گرایانه و استقلال‌طلبانه در این زائده شمالی کشور کلمبیا تقویت شد و با حمایت آمریکا، کشور تازه‌ای اعلام استقلال کرد و به رسمیت شناخته شد.

کشوری که این روزها نامش بیشتر از همیشه در اخبار شنیده می‌شود، علاوه بر داشتن ساحل شنی و آفتاب فراوان، به « بهشت فرار مالیاتی» دنیا مشهور است، احتمالا پاناما تنها کشوری است که مردم از جاهای مختلف دنیا پول‌هایشان را به آنجا می‌برند تا از پرداخت مالیات معاف باشند. یک موسسه مالی نروژی که در مورد اقتصاد و مدیریت کسب و کار مطالعه می‌کند، در تحقیقی به این نتیجه رسیده است که از حدود 100 سال پیش، پاناما راهی برای فرار مالیاتی ثروتمندان و افرادی که درآمدهای مشکوک دارند محسوب می‌شده است.

در دهه 1920،‌ این سیاست‌گذاران وال‌استریت - مرکز مبادلات مالی آمریکا- بودند که به پاناما کمک کردند تا قوانین مالی‌اش را طوری سامان دهد که در آن الزام به پرداخت مالیات قابل چشم‌پوشی باشد و از طرف دیگر افراد بتوانند به صورت ناشناس اقدام به راه‌اندازی شرکت کنند.

در دهه 80 مساله کمی جدی‌تر شد؛ چون دیگر تنها درآمدهای کانال پاناما و سرمایه‌دارهای غربی نبود که به این کشور سرازیر می‌شد؛ نسل جدیدی از سرمایه دارانی که به پاناما پناه می‌آوردند صاحبان کارتل‌های مواد مخدری بودند که در مسیر ترانزیت آمریکای جنوبی به آمریکای شمالی کار می‌کردند. در دوره‌ای که «مانوئل نوریگا» که از او به عنوان دیکتاتور پاناما یاد می‌کنند در قدرت بود،‌ روابطی بین او و برخی جریان‌های تجارت مواد مخدر وجود داشت که بر اساس تحقیقات روزنامه وال‌استریت ژورنال در مورد این تجارت سالانه تا حدود چهار میلیارد دلار گردش مالی داشت. با این که او در دهه 90 در پوشش مبارزه آمریکا با رشد کمونیسم برکنار شد،‌ پاناما شهرت خودش را به عنوان بهشت پول‌شویی در دنیا حفظ کرد.

پاناما علاوه بر این، به خاطر «آسان‌گیری قانونی به شرکت‌های تجاری» مشهور است. طبق تحقیقات بنیاد مطالعات جرم و جنایت در آمریکای لاتین و کارائیب، در پاناما می‌توانید به راحتی شرکت راه بیندازید بدون این که به تهیه اظهارنامه مالیاتی نیاز داشته باشید یا الزامی به حسابرسی سالانه وجود داشته باشد. قوانین حتی در برخی موارد به صاحبان شرکت‌ها اجازه می‌دهند که به طور کامل اسنادشان را محرمانه نگه دارند. همچنین شرکت‌هایی که با شرکت‌های خارج از پاناما مراوده تجاری دارند می‌توانند از پرداخت مالیات معاف شوند.

دلیل دیگری که باعث می‌شود پاناما تا این حد مشهور و محبوب پول‌شویان باشد،‌ اقتصاد این کشور است. در پاناما علاوه بر «پالبوا» واحد پول رسمی همه نوع مبادله با «دلار آمریکا» در جریان است تا جایی که دلار آمریکا را هم پول رسمی این کشور می‌دانند؛ این موضوع البته باعث اعتراض چند نهاد اقتصادی ناظر در دنیا شده است؛ چرا که دلار آمریکا پولی است که کشورها از آن برای مبادله بین خودشان استفاده می‌کنند،‌ اما به هر حال این «شرایط بهشتی» هنوز در پاناما ادامه دارد.

مرزهای این کشور هم برای رفت و آمد همه جور تاجر و فعال اقتصادی مجاز و غیرمجاز، ایده‌آل است. کانال پاناما که 6 درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور را تامین می‌کند،‌ یکی از این راه‌های رفت و آمد است ‌و مرزهای این کشور تقریبا بالاترین سطح عبور بدون نظارت مواد مخدر را دارند.

صندوق بین‌المللی پول هم در سال 2014 در گزارشی در این مورد اعلام کرده بود که پاناما بیشترین ظرفیت ممکن را برای پناه‌دادن به فعالیت‌های پول‌شویی دارد. ناظران می‌گویند پاناما احتمالا آخرین کشور روی زمین است که اجازه می‌دهد چنین فرارهای مالیاتی و فعالیت‌های تجاری ثبت‌نشده‌ای به این گستردگی در خاکش اتفاق بیفتد.

اسنادی که به عنوان «اوراق پاناما» این روزها سر و صدا به پا کرده است،‌ تنها متعلق به یک شرکت حقوقی در این منطقه است،‌ شرکت حقوقی «موساک فونسکا» البته اعلام کرده است که کامپیوترهایش از جایی بیرون از پاناما مورد حمله قرار گرفته و هک شده‌اند. با این حال پلیس پاناما در حال بررسی این مساله است که آن چه از آن به عنوان « بزرگترین نشت اطلاعاتی تاریخ» یاد می‌شود چطور اتفاق افتاده است و در این مسیر دفاتر شرکت موساک فونسکا هم مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

دفتر "Mossack Fonseca" در پاناما

اسناد پاناما یک فاصله زمانی 40 ساله را پوشش می‌دهند؛ 2.6 ترابایت اطلاعات 11.5 میلیون سند داخلی شرکت‌ها. راه‌اندازی بیش از 210 هزار شرکت، نهاد و تراست،‌ برای کمک به مشتریان، بخشی از این اسناد را شامل می‌شود. شرکت‌ها البته قانونی هستند اما احتمال می‌رود زیر پوشش آنها برخی فرارهای مالیاتی،‌ دور زدن محدودیت‌ها و تحریم‌های بین‌المللی و پول‌شویی اتفاق افتاده باشد.

در رتبه اول کشورها و شهرهایی که شهروندانشان در بهشت مالیاتی دنیا، پاناما، سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ‌نام هنگ‌کنگ قرار دارد. 2212 شرکت از این منطقه در پاناما فعال بوده‌اند، از انگلستان 1223 شرکت و از آمریکا 617 شرکت در فهرست اسناد نشت‌یافته از شرکت موساک فونسکا قرار دارند، از پاناما نام 558 شرکت در میان اسناد وجود دارد‌، ‌444 شرکت از گوآتمالا، ‌405 شرکت از لوکزامبورگ، ‌403 شرکت از برزیل، ‌324 شرکت از اکوادور و 298 شرکت از اروگوئه هم هستند. با راه‌اندازی این شرکت‌ها که خیلی‌هایشان تنها روی کاغذ وجود دارند و فقط با وجود یک آپارتمان و چند صد دلار ناقابل تاسیس شده‌اند، امکان جابه‌جایی پول به صورت گسترده فراهم می‌شود تا کسی به منشاء پول‌ها شک نکند و امکان پنهان‌کردن این که این پول‌ها در واقع از راه چه تجارتی حاصل شده‌اند فراهم شود.

اما خود شرکت موساک فونسکا در این مورد چه می‌گوید؟ آنها در بیانیه‌ای که اخیرا صادر کرده‌اند تاکید کرده‌اند که « با این که ما قربانی یک نقص در سیستم ذخیره اطلاعاتمان شده‌ایم اما چیزی که از این نقص حاصل شده است (اسناد پاناما) نشان نمی‌دهد که ما مرتکب کاری غیرقانونی شده‌ایم.»

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 122 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 3:04

27 آذر سال 1389 بود که هدفمند سازی یارانه ها با هدف برابری توزیع درآمد و عدالت اجتماعی از سوی دولت نهم و دهم کلید خورد و قرار شد در مدت پنج سال یارانه کالاهایی چون بنزین، گازوئیل، گاز، نفت، برق، آب و مواد خوراکی حذف شده و به قیمت بازارهای خلیج فارس عرضه شوند؛ همچنین تصمیم بر آن شد در ابتدا بخشی از این یارانه‌های حذف شده به صورت نقدی به مردم پرداخت و البته باقی درآمدهای‌ حاصل از این اقدام صرف امورعمرانی و فرهنگی شود.

به گزارش صبحانه، با وجود شش سال از اجرایی شدن این طرح مراحل اجرا آنطور که برنامه‌ریزی‌شده‌ بود پیش نرفت و با اما و اگرهای زیادی نیز روبرو شد بطوریکه واریز یارانه ها به حساب مردم به مصیبت عظما برای دولت یازدهم تبدیل شد.

براساس این گزارش، در ماه های اول اجرایی شدن این قانون متولیان امر، تمام قد از آثار توزیع یارانه نقدی میان مردم دفاع می کردنداما پس از چندی معلوم شد که این روش توزیع ثروت نه تنها در زندگی اقشار کم درآمد تاثیر مثبتی نداشته، بلکه فاصله میان دهک پایین و بالای جامعه را نیز به یک فاصله غیر قابل تصور تبدیل کرده است!

لازم به ذکر است که در قانون بودجه سال 93 مجلس شورای اسلامی به صراحت برای دولت تعیین می کند که این یارانه نقدی به سرپرستان خانوارهایی که به تشخیص دولت نیازمند هستند پرداخت شود! صراحت و شفافیت قانون تا حدی است که مشخص شده بود که چه دهک هایی باید یارانه دریافت کنند، مصوبه ای که پس از دو سال تاخیر دوباره بصورت جدی از سوی مجلس نهمی ها پیگیری می شود !البته دولتی ها هم به بهانه های مختلف تا به امروز از اجرای این مصوبات سرباز زدند موضوعی که آن روزها همه از کنارش رد می شدند این روزها با کاهش درآمدهای دولت و فشار بیشتر مجلس قرار است رنگ بوی اجرایی به خود بگیرد البته باید منتظر بود و دید.

در همین خصوص نیز ازسوی برخی مسئولان درگیر این امر از شش گروه پردرآمدی که باید یارانه شان قطع شود رونمایی شده است؛ که طبق آن قرار است یارانه 30 درصد (24 میلیون نفر) جامعه حذف و 70 درصد یارانه نقدی دریافت ‌کنند.

اما طبق صحبت های انجام شده این شش گروه که از دریافت یارانه حذف خواهند شد به شرح ذیل هستند:

1- کلیه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالیانه آنها حداقل 35 میلیون تومان است.(ماهانه حدود 2میلیون 917هزار تومان)

2- نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، قضات ، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و دولتی و غیر دولتی، پزشکان و دندانپزشکان.

3- کلیه کارکنان دولت و قوای سه گانه ، شهرداری ها و کلیه موسسات عمومی و موسسات عمومی غیردولتی و کلیه کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشکری، کلیه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران مشمول تأمین اجتماعی و همه دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیردولتی که دریافتی سالیانه آنها از 35 میلیون تومان بیشتر است.

4- کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و بازرسان شرکت های دولتی و غیردولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی، کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و روسا و معاونین مناطق و شعب بانک ها و بیمه ها و موسسات مالی و اعتباری، کلیه کارکنان و اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیشتر از 35 میلیون تومان است.

5- کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز از دریافت یارانه منع شدند.

6- کلیه کسانی که در 3 دهک بالای درآمدی هستند و در گروه های یاد شده ذکر نشدند.

اما اولین سوالی که در این خصوص در ذهن ایجاد می شود آن است که آیا این گروه تا به امروز یارانه دریافت می کردند که قرار است از تیر ماه سال جاری از پرداخت یارانه محروم شوند؟!

سردرگمی دولت ومجلس نیازمند راه حل اساسی است

صرامی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به مصوبه کمیسیون تلفیق به الزام حذف سه دهک بالای جامعه اشاره کرد و گفت : هدفمندی یارانه ها قانون غیر مترقی و غیر پیشرفته ای که اول اشتغال را هدف قرار داد و بعد تولید و مشکلات عدیده ای برای مردم بوجود آورد؛ به بیان دیگر هم به صورت هدفمند تولید را فلج و هم جوانان را ببکار کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت و مجلس تاکنون در یک سردرگمی به سر می بردند، افزود :از این به بعد باید راه حل مناسبی برای برطرف شدن این سردرگمی بوجود آید.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه چرا مجلس آنقدر با تاخیر برای حذف این دهک ها اقدام کرده است، تصریح کرد: این قانون قبلا به دولت ابلاغ شده بود اما تعلل برای حذف این دهک ها موجب شده که مجلس هم اکنون به صورت جدی برای حل این موضوع ورود پیدا کند.

وی در پایان گفت: دسته بندی 6گروهی که از سوی کمیسیون تلفیق برای حذف یارانه سه دهک صورت گرفته فقط بخاطر این است که سوء تفاهمی بوجود نیایید و گرنه نماینده های مجلس از همان ابتدا از دریافت یارانه انصراف داده بودند.

مجلس و دولت برای تحمیل فشار اقتصادی به کم در آمدها پاسخگو باشد

محمد نوروزی کارشناس اقتصادی و مدرس دانشگاه نیز پیرامون حذف سه دهک بالای جامعه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: موضوع هدفمندی یارانه ها از سوی دولت و مجلس به منظور برابری توزیع عادلانه در آمد بود ولی مکانیزمی که در شرایط حاضر با آن روبرو هستیم نه موجب عدالت شد و نه بهبود شرایط اقتصادی اقشار کم در آمد را موجب شد.

وی در ادامه افزود: تاکنون همه سطوح جامعه از یارانه استفاده می کردند و در آمد آنها به یک میزان بالا رفته است و این امر خود رشد تورم در کشور را به دنبال داشته است و اقشار کم در آمد از این تورم بیشتر آسیب را دیدند.

نوروزی با طرح این سوال که چرا دولت و مجلس برای حذف این دهک ها زودتر اقدام نکرده اند، تصریح کرد: به نظر می رسد بین دولت و مجلس نوعی سیاسی کاری ایجاد شده است که این مسئله اصلا به نفع مردم نیست.

وی گفت : مجلس در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه حذف جمعیت 24میلیون نفری از دریافت یارانه را مطرح می کند این در حالی است که دولت این تعداد را کمتر از بیست و چهار میلیون نفر محاسبه و معرفی کرده است حال با چنین اوصافی باید پرسید که مکانیزم تشخیص دهک ها برای حذف یارانه از سوی دولت چیست ؟

وی در پایان گفت: ورود سفت و سخت مجلس شورای اسلامی برای حذف سه دهک بالای جامعه کمی قابل تامل است چرا که باید دو سال پیش این قانون اجرایی می شد؛ مجلس و دولت باید در این خصوص پاسخگو باشند.

مسئولان دیگر از خواب بیدار شوند

زینب رئوفی دیگر کارشناس اقتصادی به مصوبه کمیسیون تلفیق برای حذف سه دهک بالای جامعه از دریافت یارانه اشاره کرد و گفت: این سه دهک باید از ابتدا یارانه شان حذف می شد، نه این که پس از 6 سال آنهم با این همه مشکلات اقتصادی که هم بر دوش دولت سوار است و هم به اقشار کم درآمد جامعه تحمیل شده است، تازه مسئولان به این فکر بیفتند این سه دهک حذف شود.

وی در ادامه گفت: این تاخیر از سوی دولت و مجلس جای سوال و تامل است که چرا تاکنون این دهک های بالای جامعه یارانه دریافت می کردند.

این کارشناس اقتصادی معتقد است که هدفمندی یارانه ها باید به توزیع عادلانه ثروت در جامعه کمک می کرد نه این که این افراد را فقیر تر کردند.

وی با اشاره به اینکه از این به بعد این مصوبه باید به صورت جدی پیگیری و در دستور کار قرار گیرد،تصریح کرد: دولت باید اهتمام جدی و ویژه ای برای حذف یارانه پر درآمدها داشته باشد و همه اهمال کاری ها را جبران کند.

رئوفی در پایان گفت: اقدام مجلس و اجرایی کردن آن از سوی دولت شاید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل و رفع نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 123 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 3:04